کاهش آلودگی آبهای بوشهر

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت – ۱۲:۱۷:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از توسعه پایشهای زیست محیطی در آّبهای این استان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل ازمانا،  “غلامرضا فقیه” گفت:با توجه به اهمیت محیط زیست ساحلی و دریایی در آبهای استان بوشهر ،توسعه پایش های زیست محیطی آبهای این منطقه در دستور کار قرار گرفت است.
وی ادامه داد:به همین منظور چهار فروند قایق جهت انجام پایشهای زیست محیطی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست این استان خریداری شده است.
این مقام مسئول در استان بوشهر،تصریح کرد:یکی از قایقهای خریداری شده از سرعت بالایی برخوردار است و توانایی تردد در آبهایی با عمق ۵۰ سانتی متر را نیز داراست.
وی با بیان اینکه به منظور خرید این قایقها ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است ،یادآور شد:پیش از این برای پایش های زیست محیطی در آبهای خلیج فارس،قایقها را باید اجاره می کردیم.
وی خاطرنشان کرد:پایش زیست محیطی در آبهای بوشهر، چند نوبت در هفته توسط کارشناسان محیط زیست صورت می گیرد.
فقیه با بیان اینکه جزایر استان بوشهر از جمله خارگ و نخیلو نیز مورد پایشهای زیست محیطی قرار می گیرند.
این مقام مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر،اظهار داشت:طی پایش های زیست محیطی دریایی،سواحل و آبهای بوشهر از نظر آلودگی های نفتی مورد کنترل قرار می گیرند.
وی همچنین از امداد و نجات گونه های دریایی از جمله دلفینها و نهنگها توسط کارشناسان محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر کاهش چشمگیر آلودگی آبهای بوشهر،خاطرنشان کرد: کنترلهای انجام شده بر خروجی پالایشگاه ها طی سالهای گذشته باعث شده تا پسماندها پس از تصفیه در آب رها شود که همین امر آلودگی آبهای بوشهر را تا حد زیادی کاهش داده است.
وی همچنین افزایش پایشهای زیست محیطی را یکی از دیگر از دلایل کاهش آلودگی آبهای بوشهر دانست و اظهار داشت:با خرید قایقهایی متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست ،پایشهای زیست محیطی در آبهای خلیج فارس بیش از پیش توسعه خواهد یافت.
فقیه ابراز امیدواری کرد:با تخصیص بودجه های بیشتر به بخش حفاظت محیط زیست و همکاری پالایشگاه های فعال در عسلویه، شاهد کاهش هر چه بیشتر آلودگی آبهای بوشهر باشیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۰۱۲۱۷۴۰۱۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.