کاهش قیمت سکه در گرو چیست؟

۳۰ام بهمن ،

بینا- هفته قبل خبری مبنی بر پیش فروش سکه از سوی مدیرعامل بانک مرکزی اعلام شد. انتشار یافتن این خبر با کاهش قیمت سکه، طلا و ارز در بازار آزاد همراه بود.
به گزارش بیناف عبدالله محمدولی، رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران به ایسنا، اظهار کرد: پیش فروش سکه در کاهش قیمت سکه و طلا تاثیر گذار بوده است اما برای مستمر بودن تاثیرش باید پیش فروش نیز استمرار داشته باشد.
وی ادامه داد: قیمت پیش فروش که بانک مرکزی تعیین می کند در کاهش قیمت سکه بسیار تاثیرگذار است.
او گفت: کاهش عیار طلا یک اتفاق و اتفاق نیست و در حال حاضر مراحل پایانی به اجرا درآمدن این طرح در حال انجام است.
در این باره رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و نقره استان تهران نیز گفت: مدیریت ارز عامل اصلی کاهش قیمت سکه و طلا در بازار است.
احمد وفادار به ایسنا اظهار کرد: پیش فروش سکه سبب کاهش آنچنانی قیمت سکه در بازار نشده و کاهش قیمت در چند روز قبل به سبب مدیریت ارز است.
او خاطرنشان کرد: مدیریت ارز تاثیر گذارترین روش برای کاهش قیمت سکه و طلا است اما در کنار آن صدور مجوز واردات شمش طلا نیز سبب کاهش قیمت طلا خواهد شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر و نقره استان تهران خاطر نشان کرد: اگر بانک مرکزی فقط سکه تمام را پیش فروش نکند و در کنار پیش فروش سکه درشت سکه نیم ، ربع و یک گرمی نیز پیش فروش کند دیگر سکه های کوچک با حباب قیمت روبرو نخواهند شد.
وفادار یادآور شد: افزایش تقاضا برای خرید سکه ریز به سبب کاهش قدرت خرید مردم دچار حباب شده است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.