دلایل کاهش همزمان بهای طلا و دلار آمریکا چیست؟

۱۵م آذر ،

دلایل کاهش همزمان بهای طلا و دلار آمریکا چیست؟ | چاپ |
پنجشنبه ۱۶ آذر ساعت ۰۹:۱۵

بینا-  کارشناسان اقتصادی براین باورند مهمترین سبب کاهش اخیر بهای جهانی طلا و دلار آمریکا کاهش اعتماد و نگرانی سرمایه گذراران نسبت به آینده بازار در پی بن بست مالی آمریکا می باشد.
به گزارش بینا به نقل ازسایت طلا/ شارپس پیکسلی، کاهش قیمت جهانی طلا روز قبل با کاهش همزمان ارزش دلار آمریکا مواجه شد.روز قبل قیمت جهانی طلا به میانگین بهای ۱۰۰ روزه خود کاهش یافت و به سطح ۱۶۹۸ دلار رسید.
براساس این گزارش، کارشناسان اقتصادی یکی از دلایل کاهش اخیر بهای طلا در نوسانات روزانه را عدم اطمینان سرمایه گذاران از شکست اونس جهانی طلا به سطح ۱۸۰۰دلار می دانند.
این گزارش می افزاید، این کارشناسان افزایش نگرانی سرمایه گذاران و عدم اعتماد این اشخاص به آینده بازار در پی بن بست مالی آمریکا را مهمترین سبب افت اخیر بهای جهانی طلا و دلار آمریکا ذکر کرده اند.
خرید اوراق قرضه ۱۰ میلیارد یورویی اروپا برای کاهش بحران بدهی یونان نیز تاثیر بسزایی روی قیمت جهانی طلا گذاشته است.
براین اساس، قیمت طلا در بورس کامکس آمریکا پس از کاهش ۲٫۳۱ درصدی در هفته قبل تا ۰٫۸۸ درصد در هفته جاری کاهش یافت و روز سه شنبه نیز با کاهش ۱٫۴۷ درصدی مواجه شد. شاخص اس اند پی ۵۰۰ در هفته جاری با کاهش ۰٫۶۴ روبه روشد این در حالی است که شاخص یورو استاکس ۵۰ در این مدت ۰٫۶۰درصد افزایش یافت. شاخص دلار روز دوشنبه به زیر ۸۰ واحد و روز سه شنبه به ۷۹٫۶۴واحد رسید.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.