کاهش مصرف مواد لبنی خانوار پس از اجرای هدفمندی یارانه‌ها/دولت یارانه حمایتی تولید‌کنندگان لبنیات را پرداخت کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر لزوم تخصیص یارانه حمایتی به تولیدکنندگان محصولات لبنی از سوی دولت، گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شاهد کاهش مصرف مواد لبنی از سوی اقشار ضعیف جامعه هستیم که این موضوع در دراز مدت بر سلامت جامعه تاثیر خواهد داشت.

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در خصوص اظهارات متناقض مسئولان درباره آزادسازی نرخ شیر خام، اظهار داشت: متاسفانه پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها شاهد کاهش خرید مواد لبنی در سبد خرید خانوار از سوی اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف هستیم که این موضوع در بحث بهداشت و سلامت  با شعار “پیشگیری بهتر از درمان است”، منافات دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه کاهش مصرف مواد لبنی هزینه‌های درمان را افزایش می‌دهد، افزود: مصرف پروتئین و لبنیات از ضروریات مصرف جامعه به‌ویژه در سنین پایین است، در صورتی که در مراحل اولیه رشد این نیاز تأمین نشود، نقصانی در طول عمر و کیفیت زندگی افراد خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم تا مردم از مصرف سبزیجات، میوه و مواد لبنی بر سر سفره‌های خود بهره‌مند شوند، تصریح کرد: کاهش مصرف مواد لبنی می‌تواند به ابتلای افراد به بیماری‌های سوءتغذیه و پوکی استخوان منجر شود و همچنین در روند رشد اطفال اختلال ایجاد می‌کند که نتایج آن در دراز مدت بر سلامت جامعه تاثیر خواهد داشت لذا دولت باید تدبیری بیندیشد تا مردم بتوانند حداقل‌های معیشتی خود را تامین کنند.

نوروزی در پایان خاطر نشان ساخت: در صورت عدم تامین یارانه حمایتی تولیدکنندگان لبنیات از سوی دولت، نمی‌توان به تولید‌کنندگان مواد لبنی ایرادی گرفت؛ چراکه با توجه به افزایش قیمت سبوس، کنجاله، آرد جو، تفاله چغندر، هزینه نگه‌داری دام و حمل شیر آنها مجبور به افزایش نرخ تولیدات خود هستند.

گفتنی است: طی دو روز گذشته رئیس انجمن لبنیات، خبر از آزاد شدن نرخ شیر و تاثیر قابل توجه آن بر قیمت محصولات لبنی را داد و پس از آن معاون وزیر جهاد کشاورزی آن را تکذیب و قیمت شیر خام را همان ۱۴۴۰ تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.