کاهش چشمگیر ثبت‌نام‌های تازه در دانشگاه‌های انگلیس

۱۸م دیماه ،

49.png

شمار درخواست‌های ثبت‌نام در دانشگاه‌های انگلستان در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل حدود ۱۸ هزار مورد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این میان آمارهای کلی نشان‌دهنده کاهش ۵۴ هزار نفری (۱۳ درصدی) تعداد دانشجویان مقطع لیسانس دانشگاه‌های انگلیس نسبت به مدت مشابه در سال قبل است که این روند کاهش در دانشجویان پسر چهار برابر بیش از دانشجویان دختر است.

بنا بر آمار رسمی اعلامی از سوی سازمان پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های انگلستان، تعداد اشخاصی که تا ۱۷ دسامبر ۲۰۱۲ درخواست ثبت‌نام در دانشگاه‌های کشور انگلستان را ارائه کرده‌اند، ضمن کاهش از ۳۲۱ هزار و ۹۰۸ مورد در ابتدای سال ۲۰۱۲ به ۳۰۳ هزار و ۸۶۱ مورد چیزی معادل ۵٫۶ درصد افت کرده است.

بدون در نظر گرفتن ثبت‌نام‌های زودتر از موعد دانشگاه آکسبریج در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی، شاهد افت ۷٫۲ درصدی در شمار دانشجویان ثبت‌نام کننده خواهیم بود.

با اینکه ارقام اعلامی برای سال ۲۰۲۴ حاکی از اندکی رشد در ثبت‌نام‌ها نسبت به تعداد تقاضاهای ثبت‌نام در نوامبر ۲۰۱۲ می‌باشد،با این‌حال آمارهای اخیر نشان می‌دهد تعداد درخواست‌های ثبت‌نام در انگلستان مجددا با ۱۵ هزار و ۹۵۰ مورد معادل ۶٫۵ درصد، افت فاحشی را نسبت به سایر نواحی بریتانیا نشان می‌دهد.

تعداد درخواست‌های ثبت‌نام در کشور ولز با بیشترین افت، ۱۱٫۷ درصد کاهش را تا ماه دسامبر ۲۰۱۲ نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۲ قبل نشان می‌دهد. ضمن اینکه این آمار در کشور ایرلند شمالی ۰٫۵ درصد رشد و در کشور اسکاتلند ۳٫۹ درصد افت داشته است.

در حالی که درخواست ثبت‌نام از سوی دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا اندکی رشد (معادل ۰٫۸ درصد) نشان می‌دهد، با این حال این رقم همچنان بسیار پایین‌تر از ۱۳٫۳ درصد جهش در ثبت‌نام‌های ۲۰۱۲ می‌باشد.

بنا به گزارش پایگاه خبری تایمز هایر اجوکیشن، تاکنون بسیاری از دانشجویان که انتظار می‌رفت در دانشگاه ثبت‌نام کنند هنوز تا ضرب‌الاجل نهایی بسیاری از رشته‌ها که ۱۵ ژانویه است، اقدام به ثبت‌نام نکرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.