صندوق بین المللی پول باز هم پیش بینی رشد اقتصادی انگلیس را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، صندوق بین المللی پول با تغییر پیس بینی‌های خود در خصوص رشد اقتصادی انگلیس اعلام کرده که رشد اقتصاد انگلیس ۰٫۴ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

شش ماه پیش صندوق بین المللی پول رشدی ۰٫۲ درصدی را برای اقتصاد انگلیس پیش بینی کرده بود. این صندوق همچنین پیش بینی رشد اقتصادی انگلیس را از ۱٫۴ به ۱٫۱ درصد کاهش داده است. کاهش چشم انداز رشد اقتصادی انگلیس بسیار بیش تر از کشورهای توسعه یافته در جهان است. پیش از این نیز سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از کاهش رشد اقتصادی انگلیس خبر داده بود.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش بینی رشد اقتصادی خود را در خصوص رشد اقتصادهای پیشرفته جهان را از ۲ به ۱٫۵ درصد کاهش داده است. کاهش پیش بینی رشد اقتصادی انگلیس حتی از کشورهای بحران زده‌ای همچون اسپانیا، یونان و ایتالیا نیز بسیار بیشتر است. انگلیس حتی در مقایسه با یونان نیز با کسری بودجه بیشتری مواجه خواهد شد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش بینی کرده است که کسری بودجه انگلیس ۸٫۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد بود. در حالیکه کسری بودجه یونان ۷٫۵ درصد تولید ناخالص داخلی آن خواهد بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.