کرملین ۲۸ آذر میزبان رییس‌جمهوری اوکراین می‌شود

۲۸م آذر ،

سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد،‌ رییس‌جمهوری اوکراین در جریان سفرش به مسکو، ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) با همتای روسی خود دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد: در این مذاکرات وضعیت و چشم‌انداز توسعه تجارت دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی دو کشور مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

یوری اوشاکف، معاون رییس‌جمهوری روسیه در جواب این سوال که آیا مسائل مربوط به انرژی در این دیدار مورد بحث قرار خواهد گرفت، پاسخ روشنی نداد و گفت: هنگامی که سران ملاقات می‌کنند، این یکی از مسائل مورد بحث است. من نمی‌دانم این بار چه اتفاقی خواهد افتاد.

در همین حال، میخائیل زورابف، سفیر روسیه در اوکراین گفت: برنامه دیدار شامل مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه و به طور عمده در زمینه گاز خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این نشست تنها در صورت حصول توافق در این زمینه برگزار خواهد شد.

زورابف افزود: برگزاری این دیدار به معنی این است که ما به توافقات عملی دست یافته‌ایم و در این دیدار توافقنامه‌ای در بخش انرژی به امضا خواهد رسید.

دیدار ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه و ویکتور یانوکوویچ، رییس‌جمهوری اوکراین دومین ملاقاتشان طی یک ماه اخیر خواهد بود. آنها همچنین در ۵ دسامبر طی نشست سران کشورهای مشترک‌المنافع در عشق‌آباد دیدار کرده بودند.

اوکراین امیدوار است تا در زمینه یک قیمت موجه و عادلانه در خصوص گاز دریافتی از روسیه به توافق برسد.

یانوکوویچ پس از مذاکرات با پوتین در اواخر اکتبر گفته بود: مذاکرات گازی در جریان است و امیدواریم در خصوص یک فرمول موجه و عادلانه برای قیمت‌گذاری به توافق برسیم.

میکلای آزاروف، نخست وزیر اوکراین گفته است که موضع روسیه در خصوص قراردادهای گازی تغییر نکرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.