کشورهای مستقل برای برقراری نظم جدید در جهان همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه اجلاس مجمع همکاری آسیایی در دیدار خانم یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر تایلند تصریح کرد: کشورهای آسیایی باید در دو سطح دوجانبه و منطقه ای همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف گسترش دهند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: روابط ایران و تایلند می تواند در بخش های مختلف فرهنگی – تجاری به بهترین شکل گسترش یابد.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه نظم امروز جهان به گونه ای است که اجازه نمی دهند کشورهای مستقل، حقوق خود را به طور کامل استیفاء کنند، گفت: ما می توانیم همکاری های خوبی را برای کمک به برقراری نظم جدید در جهان داشته باشیم.

 

رئیس جمهور روابط جمهوری اسلامی ایران و تایلند را دوستانه و تاریخی دانست و گفت: دو کشور در یک حوزه تاریخی بوده و نسبت به جامعه و زندگی انسانی، نگاهی مشترک داشته و آداب و سنت های دو ملت در جهت تقویت فرهنگ انسانی است که این بستری برای گسترش همکاری های طرفین خواهد بود.
 

رئیس جمهور با اشاره به گسترش روابط تجاری و انجام معاملات تهاتری میان ایران و تایلند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط در زمینه های گوناگون با تایلند ندارد.

 

نخست وزیر تایلند نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تایلند برای روابط تاریخی و تمدنی خود با ایران ارزش ویژه‌ای قائل است، گفت: تایلند آماده گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مورد علاقه دو کشور از جمله اقتصاد، فرهنگ، توریسم، تجارت و مواد غذایی است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.