کفاشیان: بعید می‌دانم کی روش بماند… واکنش کروش به پیغام‌ هیأت رئیسه: شنیدم!

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2015/04/0e567642bcda70dcb57e0eb620176c60.jpg
فوتبال ایران > فدراسیون – فدراسیون فوتبال کروش را نمی‌خواهد اما هیچ‌کس شهامت اینکه بگوید کروش باید برود را ندارد چرا که این شهامت به منزله پرداخت غرامت خواهد بود و در این صورت فدراسیون باید به سرمربی تیم ملی خسارت بدهد.

ماندن کروش؛ مصوبه‌ای برای فرار از غرامت!
همان‌گونه که علی کفاشیان در برنامه ۹۰ خبر داده بود، دیروز اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گرد هم جمع شدند تا تکلیف کارلوس کروش را روشن کنند. رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه تلویزیونی عادل فردوسی‌پور گفته بود هیأت رئیسه با ماندن کروش موافق است و اعضا هم بعد از جلسه صبح دیروزشان همین را گفتند اما شایعه شده هیأت رئیسه تنها به این دلیل ماندن کروش را مصوب کرده که اگر خواهان جدایی او می‌شدند، باید غرامت می‌پرداختند!

نامه کروش؛ هفتصد هزار یورو بدهید تا بروم!
می‌گویند در جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ابتدا نامه کارلوس کروش قرائت شد. کروش در این نامه نوشته بود حالا که شرایط برای همکاری فراهم نیست، ۶ ماه غرامت بپردازید و بگذارید بروم. کروش در قرارداد ۴ ساله‌ای که با فدراسیون فوتبال بسته، این بند را گنجانده که اگر فدراسیون قراردادش را فسخ کند، باید یک سال به او غرامت بدهد و اگر هم خودش اقدام به فسخ قرارداد کند، باید ۳ ماه حقوق و دریافتی‌اش را به فدراسیون برگرداند. با این وجود، کروش به فدراسیون تخفیف داده و در نامه‌اش نوشته به جای یک سال، ۶ ماه غرامت بدهید. یعنی به جای یک میلیون و چهارصد هزار یورو، هفتصد هزار یورو بپردازید.

راهکار هیأت رئیسه؛ ۳ ماه حقوق بده و برو!
گویا اعضای هیأت رئیسه وقتی می‌بینند کروش برای رفتن غرامت می‌خواهد، راهکار جالبی به ذهن‌شان می‌رسد. آنها تصمیم می‌گیرند ماندن کروش را مصوب کنند تا سرمربی تیم ملی اگر نخواست بماند، ناچار باشد ۳ ماه حق و حقوق خود را پس بدهد و برود. حالا علی کفاشیان امیدوار است کروش راضی شود بدون دادن و گرفتن غرامت، از ایران برود. برای این که دست کروش به هیچ‌جا بند نباشد و نتواند مطابق مفاد قراردادش، غرامت بگیرد، فدراسیون حرف از مصوبه‌ای می‌زند که مضمون آن حفظ کارلوس کروش است.

دستور هیأت‌رئیسه به کفاشیان؛
۷۲ ساعته تکلیف کروش را روشن کن

اعضای هیأت رئیسه در نهایت تصمیم می‌گیرند مصوبه توافقی‌شان را روی کاغذ بیاورند. آنها مصوب می‌کنند کارلوس کروش باید طبق قرارداد ۴ ساله‌اش در ایران بماند و تا سال ۲۰۱۸ سرمربی تیم ملی باشد. آنها از کفاشیان خواستند ظرف ۷۲ ساعت تکلیف را روشن کند و جواب کروش را برای ماندن یا نماندن بگیرد. هیأت رئیسه منتظر است کروش تا پایان همین هفته جواب قطعی بدهد و تکلیف را روشن کند.

همه می‌گویند دوست داریم کروش بماند
مصاحبه‌های اعضای هیأت رئیسه و آنهایی که در جلسه صبح دیروز حاضر بودند اما از مصوبه‌شان هم جالب‌تر است! همه می‌گویند دوست داریم کروش بماند. خودتان این حرف‌ها را بخوانید و قضاوت هم با خودتان…

تاج: منتظر جلسه کروش و کفاشیان هستیم
رئیس سازمان لیگ ادعا کرد آینده همکاری تیم ملی و کروش منوط به جلسه سرمربی تیم ملی با کفاشیان است. تاج بعد از پایان جلسه هیأت رئیسه گفت: تمام کسانی که در جلسه هیأت رئیسه حاضر بودند، اعتقاد داشتند کروش باید بماند و حالا منتظریم کروش در جلسه‌اش با کفاشیان نظرش را اعلام کند.

اسلامیان: نتایج خوبی نگرفت اما راضی هستیم
نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال هم می‌گوید با وجود این که کارلوس کروش نتایج خوبی نگرفته، ما از لحاظ فنی از او راضی هستیم. محمود اسلامیان بعد از جلسه هیأت رئیسه گفت: ما دوست داریم کروش بماند اما خواستن ما کافی نیست و این خواستن باید دوطرفه باشد و الان نوبت کروش است که برای ماندن اعلام آمادگی کند.

ترابیان: مذاکره کروش با سایر کشورها تخلف است
عباس ترابیان هم که دیروز در جلسه حاضر بود، مدعی شد صلاح فوتبال ما در این است که کروش بماند. ترابیان به خبرورزشی گفت: نظر اعضای هیأت رئیسه، ماندن کروش بود و من هم فکر می‌کنم اگر کروش بماند، به نفع ماست و از رفتن او ضرر می‌کنیم. بعید هم می‌دانم کروش با جایی مذاکره کرده باشد چون با ما قرارداد دارد و مذاکره‌اش تخلف است.

دبیری: توافقی باشد، پولی رد و بدل نمی‌شود
شهرام دبیری یکی از اعضای هیأت رئیسه هم ادعا کرد تنها در صورتی که کروش برود، فدراسیون فوتبال دنبال جذب سرمربی مطرح خارجی می‌رود و در حال حاضر هیأت رئیسه فقط منتظر پاسخ کروش است. این عضو هیأت رئیسه درباره غرامت هم گفت: «اگر کروش توافقی از جمع ما جدا شود، نه پولی به او می‌دهیم و نه پولی از او می‌گیریم!»

کفاشیان می‌گوید کروش نمی‌ماند!
انگار جدایی توافقی همان چیزی است که فدراسیون انتظارش را می‌کشید چون با وجود حرف‌های مثبت اعضای هیأت رئیسه، علی کفاشیان می‌گوید کروش ۸۰ درصد نمی‌خواهد بماند!

کفاشیان: به مترجم کروش پیغام دادم
رئیس فدراسیون فوتبال بعد از پایان نشست ۳ ساعته هیأت رئیسه، حرف‌هایی زد که واقعاً جالب بود. کفاشیان گفت: هیأت رئیسه مصوب کرد ما با کروش ادامه بدهیم، من هم پیغام هیأت رئیسه را از طریق مترجم کروش به او رساندم و پیشنهاد دادم اگر از رفتن منصرف شده و قصد ماندن دارد، جلسه بگذاریم اما تصور می‌کنم کروش ۸۰ درصد از تیم ملی جدا می‌شود. الان منتظر جواب کروش هستم. او یا مکتوب جواب می‌دهد و یا خواهان برگزاری جلسه می‌شود. او اگر برود، سرمربی خارجی جذب می‌کنیم اما فعلاً منتظر جواب کروش هستیم.

واکنش کروش به پیشنهاد هیأت رئیسه: شنیدم!
اما واکنش کارلوس کروش به حرف‌های هیأت رئیسه جالب بوده است. می‌گویند وقتی کفاشیان با مترجم کروش تماس می‌گیرد و موضوع را منتقل می‌کند، مترجم کروش در جواب می‌گوید: کارلوس فعلاً چیز خاصی نگفته و فقط گفته: «شنیدم!» همین جواب سربالا نشان می‌دهد کروش می‌خواهد فکر کند و بهترین تصمیم را بگیرد.

می‌خواهند حقیقت را وارونه جلوه بدهند
آقای کفاشیان، توپ همچنان توی زمین شماست

روی آینه بغل اتومبیل‌ها نوشته شده اجسام از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند… اگر فوتبال ایران آینه بغل داشت حتماً باید روی آن نوشته می‌شد: «واقعیت آن چیزی نیست که شما می‌بینید و می‌شنوید!»
به همین ماجرای ماندن یا نماندن کارلوس کروش نگاه کنید… کروش دوست دارد بماند؛ مردی که شب عید جفت پایش را داخل یک کفش کرده و گفته بود با این شرایط نمی‌مانم، بعد از عید نرم شد و گفت اگر شرایط تغییر کند، می‌ماند. در نقطه مقابل فدراسیون فوتبال راغب به حفظ او نیست و علی کفاشیان ترجیح می‌دهد با او قطع همکاری کند اما ظاهر ماجرا چیز دیگری نشان می‌دهد… یعنی نمایشی ترتیب داده شده تا مردم تصور کنند کروش خیال ماندن ندارد.
رئیس فدراسیون فوتبال که به قول عادل فردوسی‌پور، می‌تواند برای ماندن خودش هر همکاری را قربانی کند، این بار تصمیم گرفته از فضایی که ایجاد شده به نحو احسن بهره ببرد و کروش را کنار بگذارد و هزینه این تغییر را از جیب وزارت ورزش بپردازد، غافل از اینکه مردم خیلی خوب می‌دانند این شخص کفاشیان است که نمی‌خواهد با کروش کار کند. توپ همچنان توی زمین کفاشیان است و رئیس به اشتباه تصور می‌کند توپ را با یک شوت کات‌دار به زمین کروش یا وزارت فرستاده، در واقع رئیس سایه توپ را شوت کرده است!
کروش به خاطر علاقه مردم و اصرار بازیکنانش دوست دارد در ایران بماند اما کفاشیان به گونه‌ای وانمود می‌کند که انگار کروش میل ماندن ندارد و دلش با ایران نیست.
کفاشیان شاید پیش خودش محاسبه کرده باشد کروش می‌رود و به جای او یک مربی خارجی اسم و رسم‌دار می‌آید و مردم رفتن کروش را به پای وزارت ورزش می‌نویسند و آمدن مربی جدید را به نام رئیس فدراسیون، اما فوتبالدوستان خوب می‌دانند کفاشیان اگر بخواهد، می‌تواند شرایطی را به وجود بیاورد که کروش بماند ولی انگار فعلاً چنین چیزی نمی‌خواهد.
وزارت ورزش هم همین چند روز پیش از طریق خبرگزاری برنا که خبرگزاری رسمی این وزارتخانه است از علی کفاشیان خواست دلایل رفتن کروش را اعلام کند و بی‌کفایتی فدراسیون که توان تأمین خواسته‌های کروش را ندارد به گردن وزارت ورزش نیندازد چون وزیر هیچ نظری درباره ماندن یا رفتن سرمربی تیم ملی ندارد و انتقادات وزیر از فوتبال به خاطر اشکالات سیستم مدیریتی فدراسیون است. وزارت بعد از حمله اولیه به کروش، حالا سکوت کرده است و نمی‌خواهد مقصر قلمداد شود. در چنین فضایی، کفاشیان نمی‌تواند همچنان با کارت وزارت بازی کند و هزینه رفتن کروش را از جیب وزیر بپردازد.
مردمی که در برنامه ۹۰ و در حضور کفاشیان به ماندن کروش رأی ۸۲ درصدی دادند، وقتی از زبان کفاشیان می‌شنوند او گفته کروش ۸۰ درصد می‌رود، به این واقعیت پی می‌بردند که رأی‌شان برای رئیس فدراسیون فوتبال هیچ ارزشی ندارد و بقیه حرف‌ها هم «شو» و «نمایش» است.

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. ghasem:

    کهبعید میدانم کفاشیان با این سیاست…… بزاره

  2. .....:

    سلام.یه بخشی در سایتتون داشتید که نشون میداد در حال حاضر کاربران مختلف در کدوم قسمتها مشغول گذاشتن کامنت هستند چرا حذف شده؟؟ ممکنه خواهش کنم این بخش رو برگردونید.ممنون.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.