کلاهبردار ۴ میلیاردی گرفتار شد

کلاهبرداری که از طریق فضای مجازی ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود بازداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان گفت: با وصول پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری میلیاردی صورت گرفته از چند نفر، رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

سرهنگ حسین‌زاده تصریح کرد: به محض وصول این پرونده تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری تشکیل شد تا با اقدامات فنی و پلیسی هر چه سریعتر این کلاهبردار شناسایی و دستگیر شود.

این مقام انتظامی افزود: مالباختگان در فضای مجازی با خانمی آشنا می‌شدند که خود را مدیر عامل یک شرکت بازرگانی معرفی می‌کند که در امر واردات برنج، شکر و اوره فعالیت دارد و از آنجایی که او خود را به عنوان یک شخصیت علمی و دارای مدرک تحصیلی دکتری معرفی کرده بود مشتریان به او اعتماد و برای سفارش و خرید کالا از طریق اینترنت اقدام به تنظیم قرارداد و در نهایت پرداخت وجه مورد نظر را از طریق فضایی مجازی می‌کنند.

حسین‌زاده در ادامه عنوان کرد: این خانم با طراحی یک سایت و راه‌اندازی یک شرکت فاقد سوابق ثبتی و انجام تبلیغات کذب در فضای سایبری و فراهم آوردن زمینه‌های کلاهبرداری مبلغی بالغ بر ۴ میلیارد ریال را از جمعی از هموطنان کلاهبرداری می‌کند. این متهم که خود را از دست مأموران مخفی می‌کرد سرانجام با اقدامات فنی و اطلاعاتی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری و طی اقدامی غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شد و برای تحقیقات جامع به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی ادامه داد: این فرد که از سابقه‌داران بوده با دیدن دلایل و مدارک راهی جز اقرار به واقعیت لذا با اعتراف به چندین فقره کلاهبرداری جمعا به مبلغ ۴ میلیارد ریال به فعالیت‌های فریبکارانه خود خاتمه داد.
وی اظهار داشت: با تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان، پرونده این متهم به مقام قضایی ارجاع شد که در نهایت طی صدور قراری این فرد روانه زندان شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.