دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش خودرو در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش خودرو در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از ۲۹ شهروند مازندرانی کرده بود، خبر داد.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش خودرو در فضای مجازی

به گزارش ممتاز نیوز، سامع خورشاد در تشریح این خبر، گفت: در پی شکایت چندتن از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف خرید خودرو در یکی از سایت‌های تبلیغاتی از آنان کلاهبرداری شده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکیان پرونده در سایت واصط، آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغی به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی که در آگهی درج ‌شده بود واریز می کردند و متهم پس از دریافت وجه، پاسخگوی تماس مالباختگان نبود.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش خودرو در فضای مجازی کلاهبرداری شده بود، ماموران پس از اقدامات فنی و تخصصی، کلاهبردار این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی، متهم را در یکی شهرهای شمالی کشور دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده بود و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، اظهار کرد: متهم با روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر به کلاهبرداری‌ از ۲۹ نفر از شهروندان اعتراف کرد.

 خورشاد با اشاره به اینکه متهم تاکنون به ۱۰میلیارد ریال کلاهبرداری از هموطنان در سراسرکشور اعتراف کرد به شهروندان هشدار داد: در فضای مجازی به هر شخصی اعتماد نکنند و برای خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبر و مجاز اقدام به خرید کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.