کودکان مولتی ویتامین بخورند

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده از قطره مولتی ویتامین در سال دوم زندگی برای کودکان، ضروری است.

‘سعیده معانی’ در گفت و گویی افزود: در برنامه غذایی روزانه کودک باید میوه و سبزی نیز گنجانده شود تا کودک قسمتی از ویتامین های مورد نیاز خود را از این طریق نیز دریافت کنند.

وی ادامه داد: در سال دوم زندگی همزمان با کاهش آهنگ رشد، میزان نیاز به پروتئین و کالری بر اساس کیلوگرم وزن بدن نیز کاهش می یابد ولی باید به میزان دریافتی مواد مغذی دیگر مانند کلسیم، آهن، ویتامین C، ویتامین A، اسید فولیک و ویتامین B6 توجه داشت.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزات بهداشت، گفت: کلسیم و آهن برای رشد کودک ضروری است بنابراین در صورتی که برنامه غذایی کودک حاوی مقدار مناسبی از مواد غذایی مانند لبنیات باشد کلسیم او تامین می شود.

معانی افزود: گوشت، حبوبات، نان، برخی از سبزی ها و میوه های تازه و خشک غنی از آهن است و می تواند نیاز های تغذیه ای کودک را از نظر آهن تامین کنند.

درمان و آموزش پزشکی، وی اظهار داشت: کودکان درصورت محرومیت از شیر مادر از یک سالگی، نداشتن تماس کافی با نور خورشید، مصرف کم غذاهای پروتئینی، کم اشتهایی، حساسیت به غذاهای مختلف یا محرومیت از توجه و عطوفت خانواده باید از قطره مولتی ویتامین استفاده کنند.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. پریسا:

    ایا همزمان با مصرف قطره مولتی ویتامین اهن هم باید مصرف شودبرای کودک۱۷ ماهه؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.