کی‌روش: در کار من دخالت نکنید

 خبرگزاری آریا – سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از افرادی که به برنامه‌های تیم ملی اشکال وارد می‌کنند، گفت که برخی از این افراد فکر می‌کنند که اطلاعات فوتبالی دارند اما وقتی صحبت می‌کنند، دست‌شان رو می‌شود. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، کارلوس کی‌روش امروز در حاشیه تمرین تیم ملی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های ما به پیش می‌رود و من از روندی که طی می‌شود راضی هستم. فردا برابر موزامبیک یک روز دیگر است. فرصت خوبی است تا موقعیت بین‌المللی را برای بازیکنانمان ایجاد کنیم و پس از این بازی قطعا انتخاب‌های بیشتری را برای انتخاب بازیکنان خواهیم داشت.
وی افزود: من برای این بازی ۱۸ بازیکن را دعوت کردم که دو نفر از آن‌ها مصدوم هستند. همان طور که می‌دانید آرش افشین می‌تواند بازیکن مهمی برای ما باشد، اما به خاطر مشکلی که دارد فعلا نمی‌تواند در کنار ما باشد. هدف ما در این اردو کسب آمادگی بیشتر بود.
کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره عملکرد بازیکنان تازه دعوت شده پرسید، گفت: از عملکرد آن‌ها خوشحال و راضی هستم. آن‌ها تمرکز، تعهد و علاقه بسیار خوبی نشان دادند. آن‌ها اشتیاق زیادی دارند که برای تیم ملی کشورشان بازی کنند. با این حال درها به روی بازیکنان باز است که خودشان را نشان دهند. چیزی که می‌توانم بگویم این است که همه بازیکنان آماده هستند که به تیم ملی بیایند و این را بدانند که کاملا تحت نظر ما هستند.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره وضعیت اشکان دژاگه و مسعود شجاعی گفت: با این بازیکنان در ارتباط هستیم و مسعود شجاعی در یکی از اردوهای آتی به تیم ملی اضافه خواهد شد. مصدومیت دژاگه هم در چند روز آینده مرتفع می‌شود و احتمالا پس از پایان لیگ‌های اروپایی یکی، دو بازیکن ایرانی که در اروپا حضور دارند، به اردوی تیم ملی اضافه خواهند شد.
کی‌روش درباره برنامه‌اش برای بازیکنان ایرانی الاصل حاضر در لیگ‌های اروپایی گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که همه آن‌ها را تحت نظر داریم و در اردوهای آینده به آن‌ها موقعیتی خواهیم داد که خودشان را نشان دهند و بعد از آن است که تصمیم می‌گیریم که چطور بهترین تیم را انتخاب کنیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره ناراحتی‌اش از وضعیت چمن پرسید، گفت: دیروز در تهران باران بارید و همین بارندگی مشکلاتی را به وجود آورد. فکر می‌کنم که دیگر همه می‌دانند این زمین عمرش را کرده و باید کاملا بازسازی شود تا بتواند به وضعیت بین‌المللی برسد.
کی‌روش در پاسخ به این سوال که برخی از مربیان و کارشناسان از سفر شما به اروپا برای پیدا کردن بازیکنان ایرانی الاصل ناراحت هستند و می‌گویند که در فوتبال ایران پتانسیل‌های زیادی وجود دارد و حتی می‌شود از لیگ یک هم به تیم ملی بازیکن دعوت کرد گفت: فوتبال ایران پتانسیل‌های خوبی دارد، اما در دیدارهای بین‌المللی این پتانسیل‌ها نیستند که بازی می‌کنند، بلکه ما با عملکرد بازیکنان سر و کار داریم. اگر کسی هست که فکر می‌کند بازیکنی در لیگ یک وجود دارد که می‌تواند در سطح بین‌المللی بازی کند، باید بگویم که تنها از آرزوهایش حرف زده است. من از شما می‌‌خواهم این صحبت‌های من را دقیق و مو به مو بنویسید. همه می‌دانند که سرعت نور خیلی بیشتر از سرعت صداست. بسیاری فکر می‌کنند که خیلی از فوتبال می‌دانند، اما وقتی دهانشان را باز می‌کنند و حرف می‌زنند، همان لحظه متوجه می شوی که خیلی با اطلاعات فوتبالی فاصله دارند. این در حالی است که وقتی نگاهشان می‌کنی فکر می‌کنی که خیلی فوتبال می‌دانند. سوال من اینجاست که چرا باید وقتم را درباره بازیکنانی که تا به حال تجربه‌ای در سطح بین‌المللی نداشته‌اند، تلف کنم.
وی افزود: من در حال حاضر منتظر راهکار هستم. دیگر زمان انتقاد نیست که مثلا چرا با موریتانی بازی می‌کنید یا چرا فلان بازیکن را دعوت کرده‌اید یا چرا این بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت نشده است. متاسفانه بعضی‌ها زیاد از حد صحبت می‌کنند. واقعیت این است که این افراد اگر در زمینه کاری‌ خودشان تمرکز کنند، موفق می‌شوند، اما مدام در کارهای دیگران دخالت می‌کنند. در حال حاضر مهم‌ترین مساله این است که ما برنامه داریم و طبق برنامه‌مان پیش می‌رویم. ایران ۷۸ میلیون جمعیت دارد و حالا این که یک نفر بیاید و انتقادی را مطرح کند، اصلا مهم نیست. تنها چیزی که باعث شده فکر کنیم این آدم‌ها مهم هستند، این است که صحبت‌هایشان در صفحه اول می‌آید.
کی‌روش که در این گفت‌وگو مدام بارها با سوالی درباره دیدار منچستر یونایتد و منچسترسیتی مواجه شده بود، ابتدا به شوخی خبرنگاران را با اشاره تهدید کرد که اگر ادامه دهند سر و کارش با میله خواهد بود اما پس از این شوخی سرانجام در مقابل پرسش‌های خبرنگاران گفت: متاسفانه من هم از باخت شب گذشته ناراحت هستم، اما واقعیت این است که ما بد بازی کردیم و اصلا خوب نبودیم.
امروز در تمرین تیم ملی مجید صالح و اکبر میثاقیان حضور داشتند و در پایان صحبت کی‌روش با خبرنگاران صالح با کی‌روش به گفت و گو پرداخت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.