آداب معاشرت

manners-culture

manners-culture

 

رعایت آداب و معاشرت را برای خود جزء عادات قراردهید تا فردی محترم در جامعه به شمار بروید.

 

 

مرتب به ساعت نگاه نکنید

زمانی که در جمعی حضور دارید ، مرتب به ساعت خود نگاه نکنید؛ زیرا دیگران فکر می‌کنند که شما خسته و بی‌حوصله شده‌اید مگر این که بلافاصله قصد ترک آن محل را داشته باشید.

 

 

 

اعتماد به نفس داشته باشید

در نتیجه متکبر و حسود نخواهید بود ، زیرا تکبر، حسادت، تنگ‌نظری و … از عدم اعتماد به نفس به وجود می‌آید. در حقیقت اینها دشمنان حقیقی شما هستند که در نهاد هر انسانی پنهان شده‌اند.

 

 

 

در هنگام صحبت کردن به مخاطب خود توجه کنید

روی برگرداندن از شخصی که در حال صحبت با شما است، نشانه‌ی بی‌ادبی و بی‌احترامی به شخص است. در ضمن اینکه با حالت‌های مختلف صورت می‌توانید به او نشان‌دهید که به صحبت او علاقه‌مند هستید.

 

 

 

به صحبت دیگران گوش کنید

وقتی شخصی مشغول صحبت است ، هیچ‌گاه حرف او را قطع نکنید و اجازه دهید حرفش را تمام کند. به این ترتیب شما هم فرد مودبی هستید و طرف مقابل هم در زمان صحبت شما، حرف‌های شما را خوب می‌شنود.

 

 

 

در جمع خمیازه نکشید

دهان‌دره در جمع نشان‌دهنده‌ خستگی ، بی‌حوصلگی و بی‌حالی شما است؛ بنابراین، نوعی توهین به اطرافیان محسوب می‌شود. برای جلوگیری از این حالت، عذرخواهی کرده و بگویید خیلی خسته هستید و علاوه برآن در موقع دهان دره دستتان را مقابل دهانتان بگیرید.

 

 

 

آراسته و مرتب باشید

همیشه آراسته، تمیز و مرتب باشید تا از نگاه کردن به خود شاداب شوید و با آراستگی و تمیزی نظر مثبت دیگران را به خود افزایش خواهید داد.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.