گاف های انگلیسی در برگزاری المپیک ۲۰۱۲

به گزارش ایرنا، المپیک ۲۰۱۲بامیزبانی لندن از روز ۶ مرداد ماه درحالی آغاز شد که به نظر می رسد، این اشتباهات و ضعف ها در روزهای آینده خود را بیشتر نشان خواهند داد.

ضعف های انگلیسی ها و برگزارکنندگان المپیک لندن بانشان دادن اشتباه پرچم کره جنوبی به جای کره شمالی در دیدار تیم های فوتبال زنان کره شمالی و کلمبیا آغاز شد و با عذرخواهی به پایان رسید.

اما این تنها و پایان اشتباهات انگلیسی ها نبود،‌ زیرا این اشتباه بزرگ انگلیسی ها درحالی رخ داد که با توجه به روابط نامطلوب کره جنوبی و شمالی بازیکنان تیم کره شمالی دقایقی به نشانه اعتراض زمین مسابقه را ترک کردند و با عذرخواهی مسئولان برگزار کننده مسابقه حاضر به ادامه بازی شدند.

انتظار می رفت مسئولان برگزارکننده بازیها آنقدر باتجربه باشند تا دیگر چنین اشتباهی را تکرارنکنند، امادر همان مراسم گشایش حضور یک خانم ناشناس در کنار تیم هند به هنگام رژه همه را متوجه یک بی برنامگی دیگر کرد.

اما این هم آخرین و دومین اشتباه نبود، در مسابقات دو و میدانی پرچم هند به جای پرچم نیجریه به نمایش گذاشته شدکه این مساله باعث ناراحتی ورزشکار نیجریه ای شد.

گاف های مسئولان برگزار کننده مسابقات با این اقدام پایان نیافت و باز هم در این زمینه ادامه داشت و این بار به هنگام اهتزاز پرچم و پخش سرود ملی مجارستان مشکلاتی به وجود آمد.

درمراسم اهدای مدال رقابت های شمشیربازی سابر، آرون ژیلاگی مجارستانی بر روی سکو رفت و سرود کشورش به شکل ناهمگونی در سالن مسابقه پخش که این مساله با اعتراض مسئولان کمیته المپیک مجارستان روبه روشد.

پس از اعتراض مسئولان مجارستانی، مسئولان برگزار کننده مسابقه سرود ناهمگون را قطع و پس از آن سرود مناسب را در سالن پخش کردند. این در حالی است که سرود کشور ها توسط ارکستر فیلارمونیک لندن نواخته شده است و انتظار چنین اشتباهی نمی رفت.

متروهای لندن هم در روز نخست بسیار ناهماهنگ بودند و این نشان از نداشتن برنامه ریزی دقیق بود. در یکی از خطوط اصلی متروی لندن در حد فاصل مرکز شهر تا ورزشگاه المپیک پارک در روز نخست مسابقات دو و میدانی به دلیل ازدحام جمعیت حرکت مترو ها با تاخیر روبه رو شد.

مرگ دوچرخه سوار ۳۰ساله به دلیل تصادف با اتوبوس ویژه مسابقات المپیک که حامل خبرنگاران بود، یکی دیگر از اتفاقات نگران کننده المپیک ۲۰۱۲ بود. در این اتفاق دوچرخه سوار جوان جان خود را از دست داد.

این تصادف در نزدیکی دهکده المپیک واقع در شرق لندن روی داد و مرد دوچرخه سوار که بشدت مجروح شده بود، درگذشت.

نیروهای پلیس و یک بالگرد امدادی به محل حادثه واقع در خیابان ‘راک هولت’ منطقه ‘استراتفورد’ اعزام شدند ولی نتوانستند دوچرخه سوار مجروح را نجات دهند.

این دوچرخه سوارازشهروندان عادی بوده و ارتباطی با تیم های دوچرخه سواری شرکت کننده در بازیهای المپیک نداشته است.

خاموش شدن مشعل المپیک یکی دیگر از گاف های بزرگ این مسابقات بود که حواشی زیادی را برای برگزار کنندگان لندنی به وجود آورد.

روز یکشنبه زمانی که مسئولان برگزاری المپیک در حال جابجایی مشعل اصلی بازی‌ها درون ورزشگاه المپیک بودند، این مشعل خاموش شد و صبح روز دوشنبه ساعت ۶ به وقت لندن (۹:۳۰ به وقت ایران) مشعل المپیک مجددا روشن شد.

مشعل اصلی بازی‌هاکه براساس سنت المپیک بایددرتمام طول برگزاری رقابت‌ها روشن بماند، ساعت ۲۲ و ۱۴ دقیقه یکشنبه به وقت لندن هنگام جابجایی خاموش شد.

باید تا آخر بازیها صبر کرد و شاید لیست بلندی از ضعف ها و گاف های انگلیسی ها در برگزاری این بازیها تهیه شود.

ورزشی **۹۱۱۸**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۵۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.