گروه‌های داخلی و خارجی در هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان

اردیبهشت ۱۴۰۳

در نشست شورای سیاست گذاری مطرح شد:

˝قباد میمنت آبادی˝ از حضور ۳۵ گروه داخلی و خارجی با بیش از ۳۰۰ هنرمند در هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین، قباد میمنت آبادی درخصوص نتایج جلسه سیاستگذاری دوره هشتم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: در جلسه ای که دوشنبه، با حضور آقای شهبازی، استاندار کردستان، قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی، شهرام نوشیر، مدیر دفتر نمایش های خیابانی مرکز هنرهای نمایشی، مهدی حاجیان، مسئول دبیرخانه جشنواره های مرکز هنرهای نمایشی و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، شهردار و نماینده شورای اسلامی شهر مریوان و چند تن از هنرمندان تئاتر استان، در محل استانداری برگزار شد، طی تبادل نظری جمعی، به بررسی معایب و مشکلات دوره های هفتگانه قبل پرداختیم و مسئولان شهرستان، استاندار محترم استان کردستان و اداره کل هنرهای نمایشی این استان، وعده مساعدت و همکاری دادند تا این دوره از جشنواره در حد نام بین المللی آن برگزار شود.

دبیر هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی همچنین از مریوان به عنوان پایتخت نمایش های خیابانی کشور نام برد و افزود: آقایان آشنا و نوشیر برای به کارگیری تمام همت مرکز هنرهای نمایشی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره، اعلام آمادگی کرده اند و اهتمام گروه های حاضر در جشنواره نیز بر این است که در اجرای نمایش ها، از نظر کمی و کیفی شرایط مناسبی نسبت به جشنواره های پیشین داشته باشند.

وی در ادامه تشریح کرد: سعی کردیم با بررسی مسائل و مصائب دوره های قبل، شرایط مناسبی را برای ارتقای کمی و کیفی دوره هشتم جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، فراهم کنیم. بر همین اساس، طبق فراخوان اعلام شده از گروه های بین المللی مطرح و معتبر برای شرکت در این جشنواره دعوت شده است. ضمن اینکه بر مبنای تجربه سال های قبل و مستندات موجود، تلاشمان بر این بوده تا گروه های برتر داخلی نیز در ب جشنواره حضور داشته باشند.

میمنت آبادی در تکمیل توضیحات خود خاطرنشان کرد: به همین منظور اهتمام ویژه ای در جشنواره امسال صورت گرفته تا هشتمین دوره جشنواره به وجه نیکویی برگزار شود. برای تحقق این امر، ۱۰ نقطه از شهر مریوان مشخص شده تا گروه های شرکت کننده در آن نقاط، به اجرای نمایش هایشان بپردازند.

گفتنی است، هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، از ۹ تا ۱۱ مهرماه در این شهر برگزار می گردد و اختتامیه آن، ۱۲ مهرماه سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.