گروه ˝ژوله˝ در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی رقابت می‌کند

۳۰م دیماه ،

گروه موسیقی ژوله به سرپرستی نیما گوران اوریمی در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی ژوله در قالب کوئینتت شامل سازهای سنتور، تار، کمانچه، تارباس و عود قطعاتی از آهنگسازان ایرانی همچون زنده‌یاد فرامرز پایور و مهرداد دلنوازی را اجرا خواهند کرد.

اعضای گروه موسیقی ژوله را علی عابدین(سنتور)، مسعود آذین(تار)، سهیل کاکاوند(تارباس) و مهران خانزاده(عود) تشکیل می‌دهند. نیما گوران اوریمی هم سرپرستی گروه را به‌عهده دارد و قطعات را برای کوئینتت تنظیم کرده است.

بر اساس این گزارش گروه ژوله پارسال و در بیست‌وهفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی موسیقی فجر در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی شرکت کرده بود.

به‌گفته‌ی گوران گروه پارسال شامل سازهای بادی-چوبی، سازهای زهی و دو ساز مضرابی بود که قطعاتی از باخ و موتسارت را در جشنواره اجرا کرد. اما از ابتدای امسال ترکیب اعضا و سازهای گروه تغییر کرد تا اینکه در بخش رقابتی شاخه‌ی موسیقی کلاسیک ایرانی شرکت کردند و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.