گروه «ژوله» در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی رقابت می‌کند

۳۰م دیماه ،

موسیقی ایرانیان: گروه موسیقی ژوله به سرپرستی نیما گوران اوریمی در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک ایرانی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

به گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، گروه موسیقی ژوله در قالب کوئینتت شامل سازهای سنتور، تار، کمانچه، تارباس و عود قطعاتی از آهنگسازان ایرانی همچون زنده‌یاد فرامرز پایور و مهرداد دلنوازی را اجرا خواهند کرد.

اعضای گروه موسیقی ژوله را علی عابدین(سنتور)، مسعود آذین(تار)، سهیل کاکاوند(تارباس) و مهران خانزاده(عود) تشکیل می‌دهند. نیما گوران اوریمی هم سرپرستی گروه را به‌عهده دارد و قطعات را برای کوئینتت تنظیم کرده است.

بر اساس این گزارش گروه ژوله پارسال و در بیست‌وهفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی موسیقی فجر در بخش رقابتی شاخه موسیقی کلاسیک غیر ایرانی شرکت کرده بود.

به‌گفته‌ی گوران گروه پارسال شامل سازهای بادی-چوبی، سازهای زهی و دو ساز مضرابی بود که قطعاتی از باخ و موتسارت را در جشنواره اجرا کرد. اما از ابتدای امسال ترکیب اعضا و سازهای گروه تغییر کرد تا اینکه در بخش رقابتی شاخه‌ی موسیقی کلاسیک ایرانی شرکت کردند و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.