گزارشگر نیویورک تایمز: باورم نمی شود مقامات ایرانی چگونه به من ویزا دادند

گزارشگر نیویورک تایمز پس از گشت وگذار در ایران و پذیرایی شدن از سوی برخی افراد ساده دل، ملت ایران را دروغگو و شایسته فشار تحریم ها دانست!

نیکلاس کریستف آن گونه که خود اعلام کرده، پس از انقلاب چند بار -از جمله سال ۸۵- توانسته به ایران سفر کند و این بار نیز اجازه پیدا کرده ۲۷۳۶ کیلومتر در ایران گشت و گذار کند و هر جا که دلش می خواهد برود. وی در گزارشی که منتشر کرده، سعی می کند برخلاف واقعیت و حتی نظرسنجی های محافل آمریکایی، مردم ایران را دوستدار آمریکا معرفی کند و عمدا مهمان نوازی از یک شهروند را نشانه علاقه به آمریکا معرفی نماید! کریستف با وجود اغراق در این باره اذعان می کند «بسیاری از ایرانیان حامی حاکمیت هستند. من با ایرانیان بسیاری آشنا شدم که به شدت حامی مسئولان بودند و خوش شان نمی آمد که آمریکا قلدری کند». با این حال وی سراسر گزارش خود را به چند نفر – از جمله یک کماندوی بازنشسته رژیم سابق و…- اختصاص می دهد تا از درون اظهارات آنان حس آمریکادوستی را القا کند.

او در گزارش خود تحت عنوان «سلام گرم از ایران» در حالی که به مهمان نوازی ایرانی ها اذعان دارد، از قول یک ایرانی مجعول ادعا می کند که ایرانی ها حرف راست نمی زنند و اینجا نمی شود حرف راست زد. کریستف با وجود این توهین، توضیح نمی دهد که چگونه توانسته بفهمد ایرانی ها، دوستدار آمریکا هستند؟!

وی با بیان این که «باورم نمی شود مقامات ایرانی چگونه به من ویزا دادند» به موضوع تحریم اقتصادی می پردازد و ضمن نمک ناشناسی نسبت به مهمان نوازی میزبانان می نویسد: فشارهای اقتصادی ممکن است توجه مردم را از بقیه مسائل منحرف کند. مثلا خیلی از ایرانیان بر سر مسئله هسته ای در کنار دولت و از ترور دانشمندان ایرانی عصبانی هستند ولی آنها در عین حال تحت فشار اقتصادی اند. من از این رنج متاسفم و بیایید این را روشن کنیم که این تحریم ها به مردم عادی ضربه می زند تا رژیم. من همچنین نگرانم که مخالفت غرب از فروش قطعات هواپیما، خطر سقوط هواپیماهای مسافربری را افزایش دهد اما با پوزش از تمام آنها که من را غرق مهمان نوازی خودشان کردند، من با تحریم ها موافقم و معتقدم خوب کار می کند.

وی در پایان بحث حمله نظامی را بی خردانه و بی مسئولیتی توصیف کرد و در توضیح آن نوشت: حمله نظامی واکنشی ملی گرایانه ایجاد می کند که باعث پایداری جمهوری اسلامی می شود.

/۲۷۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.