گسترش بتن های سبک اتوکلاو نشده بدون گواهی نامه فنی

تولیدکنندگان بتن های کفی یا CLC و یا بتن های سبک اتوکلاو نشده با تاییدیه فنی مرکز تحقیقات مسکن ، راه و شهرسازی موفق به کسب گواهی نامه فنی این مرکز نشده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، طیبه پرهیزکار معاون تحقیقات مرکز تحقیقات مسکن ، راه و شهرسازی در نشت خبری انجمن بتن ایران با اشاره به اینکه رویکرد کشور در رابطه با بتن تغییر یافته است گفت :در حالی که پیش از این کمتر به مسائل مربوط به بتن توجه می شود ، مقایسه میان دهمین همایش انجمن بتن ایران با نخستین همایش ، نشانگر تغییر رویکرد کشور در این زمینه است  بتن است.

وی با اشاره به استقبال دانشجویان از انجام پژوهش در زمینه بتن اظهار داشت :با حجم وسیع ساخت و ساز در کشور ، ارتقا کیفی مواد اولیه موجب افزایش کیفیت ساخت و ساز می شود .

وی ادامه داد : با تلاش های صورت گرفته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم ولیکن نسبت به ده سال پیش از این تحولات خوبی صورت گرفته است به طوریکه  مصالح ساختمانی که تا پیش از این استاندار د تعریف شده ای نداشت، امروز کمتر شده است .

وی با اشاره به سرعت ساخت و ساز در کشور بهره برداری از بلوک های سبک متداول شده است گفت :با توجه به لرزه خیزی کشور با سبک سازی ساختمان ها نیروی زلزله کاهش خواهد یافت به همین اساس ساخت و ساز کشور به سوی سبک سازی هدایت شده است به طوری که اخیرا بهره برداری از بتن های کفی یا CLC  و یا بتن های سبک اتوکلاو نشده گسترش یافته است .

وی ادامه داد :در گستره بهره برداری از این گروه از بتن های سبک با تاییدیه فنی مرکز تحقیقات هیچ کدام از این مراکز موفق به کسب گواهی نامه فنی نشده است .

وی خاطر نشان کرد :تاییدیه مرکز تحقیقات مسکن ، راه و شهر سازی نشانگر پتانسیل مراکز در زمینه تولید است که دارای ضوابط و شرایطی برای کسب گواهی نامه فنی است که این گواهی نامه به عنوان پشتوانه مقررات ملی ساختمان  نمایانگر خط تولید فعال است .

طیبه پرهیزکار با اعلام اینکه مرکز تحقیقات موفق به تولید نوعی از بتن سبک (اتوکلاو نشده )، شده است که میزان جمع شدگی آن استاندار AAC را دریافت کرده است و مقاوت فشاری مطلوبی دارد اظهار داشت :برای جلوگیری از تولید بلوک های سبک غیر استاندارد ، ضوابط و دستورالعمل های این بتن سبک با گواهی نامه فنی مرکز تحقیقات در سایت سازمان تحقیقات مسکن ، راه و شهر سازی قابل مشاهده است .

وی ادامه داد :با مراجعات تولید کنندگان بتن سبک که در خط تولید محصولات مشکل دارند این نوید داده می شود که با حداقل هزینه و اصلاح خط تولید محصولی را تولید کننده که گواهی نامه فنی مرکز تحقیقات را دریافت نمایند.
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.