گمان و گشایش در آلبوم «رویای گریز»

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

 آلبوم موسیقی «رویای گریز» کوارتت زهی امروز(۲۲ تیر) به بازار موسیقی عرضه شد.
«رویای گریز» آلبوم موسیقایی بی‌کلام کوارتت زهی اروند با آهنگسازی نگین زمردی و فرزاد فضلی است که پس از رونمایی منتشر می‌شود.

شیارهای رویای ۱ و ۲ و۳ از فرزاد فضلی و شیارهای «گداز»، «گریز»، «گذر»، «گمان» و «گشایش» از نگین زمردی است که با هنرمندان نوازنده کوارتت زهی نگار افاضل( ویلن ۱)، امیر باورچی(ویلن ۲) بابک کوهستانی(ویلن آلتو) و آیدین احمدی‌نژاد (ویلنسل) اجرا و ضبط شده است.

کیاوش صاحب‌نسق، مدرس دانشگاه در مقدمه این آلبوم آورده است: «نسل فعلی آهنگسازان جوانی که در عرصه موسیقی هنری و جدی گام بر می‌دارند با دشواری‌های بسیاری روبرو می باشند.»

این یادداشت می‌افزاید: «مجموعه پیش رو دربرگیرنده دو کوارتت زهی از دو آهنگساز ایرانی است که با پشت سر گذاشتن تحصیلات آکادمیک در ایران و با تلاش و پشتکاری قابل تقدیر در حیطه دشوار اجرای آثارشان گام برداشته‌اند. انتخاب ترکیب کوارتت زهی برای معرفی اولین اثر انتشار یافته از هر دو آهنگساز نشان‌دهنده شناخت و توجه آنها به دشواری خاصی است که در تصنیف این ترکیب‌سازی با آن مواجه می باشند.»

«رویای گریز» از سوی موسسه فرهنگی و هنری «راوی آذرکیمیا» انتشار یافتن پیدا کرده است.

منبع: ایسنا


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. بهناز تهرانی:

    بدون شک کوارتت زهی اروند یکی از بهترین گروه های موسیقی کلاسیک ایران است. گروهی با توانایی بالای فردی تک تک نوازندگانش و همینطور هماهنگی عالی در قالب یک گروه. ولی به نظرم اجرای کارهای این دو نفر، هیچ سودی برای این کوارتت خوب ندارد. چون سطح آهنگسازی این دو آهنگساز، بسیار بسیار بسیار و بسیار پایین تر از سطح کوارتت زهی اروند است. گروه های مثل کوارتت زهی اروند، جایی برای آزمون و خطا نیستند!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.