گوشی های تلفن همراه کربنی ساخته می شوند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان دانشگاه صنعتی دانمارک برای ساخت قطعات تلفن همراه از نانولوله های کربن ها استفاده کردند. با استفاده از این روش می توان به زودی شاهد ساخت گوشی های همراه کربنی بود.
 
به گزارش ایرنا از پایگاه نیچر، در حال حاضر برای ساخت برخی از قطعات تلفن های همراه از فلزات کمیاب و گران قیمتی مانند ایندیم، گالیم و ارسنیک استفاده می شود. کربن عنصری است که در تمام موجودات زنده یافت می شود و طبیعتاً استفاده از آن هزینه بسیار کمتری دربردارد؛ علاوه بر این ساختار کربن به گونه ای است که امکان ساخت مواد نیمه رسانا را فراهم می کند. 
این مواد امروزه کاربرد وسیعی در صنعت الکترونیک دارند و محققان بر این باروند که کمتر ۲۰سال دیگر، مواد نیمه رسانا سنگ بنای کل صنعت دنیا خواهد شد. 
محققان دانشگاه صنعتی دانمارک به روشی دست یافته اند که از نانولوله های کربنی برای ساخت مدارهای تلفن همراه استفاده می شود. نانولوله های کربنی، با توجه به نوع ساختارشان، می توانند رفتار فلزی یا نیمه فلزی داشته باشند. 
محققان در تلاشند که نانولوله های کربنی را جایگزین گالیم کنند. 
متخصصان یکی از شرکت های بزرگ ساخت قطعات رایانه ای گفته است که این دستاورد جدید، بسیاری از چالش های استفاده از نانوتیوب های کربنی در تلفن همراه را حل کرده است ولی مشکل اصلی، نحوه افزایش ضخامت این نانوتیوب هاست. 
این شرکت رایانه ای سال قبل با استفاده از نانولوله کربنی، موفق به ساخت حافظه و میکروپردازنده شد. 
چندی پیش نیز محققان دانشگاه کارولینای شمالی موفق به یکپارچه سازی نانوتیوب های کربنی به عنوان داربست قابل انعطاف باتری های سیلیکونی شدند که صنعت باتری سازی را متحول کرد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.