واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان در گوشی‌های تلفن همراه

این کار پیش‌تر در خارج از کشور انجام شده است و اکنون گروهی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی دارند روی این موضوع کار می‌کنند که فرهنگ فرهنگستان و واژگان مصوب ما هم به گوشی‌های موبایل راه پیدا کند.

مدیر گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی از تلاش برای ارائه‌ی واژه‌های مصوب فرهنگستان در گوشی‌های تلفن همراه خبر داد.

نسرین پرویزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تلاش فرهنگستان برای عرضه‌ی واژگان مصوب فرهنگستان در گوشی‌های تلفن همراه گفت: ما اکنون در حال تلاش هستیم تا بتوانیم فرهنگ واژگان مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به شکلی با گوشی‌های تلفن همراه متناسب کنیم.

او افزود: این کار پیش‌تر در خارج از کشور انجام شده است و اکنون گروهی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی دارند روی این موضوع کار می‌کنند که فرهنگ فرهنگستان و واژگان مصوب ما هم به گوشی‌های موبایل راه پیدا کند.

مدیر گروه واژه‌گزینی فرهنگستان تأکید کرد: لغت‌نامه‌هایی چون بابیلون در گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌شوند و ما هم باید کاری کنیم که واژگان مصوب قابل استفاده شود. ما محتوای لازم را داریم و تنها باید به این محتوا شکل قابل استفاده‌تری بدهیم. تلفن‌ همراه وسیله‌ای است که جوانان از آن خیلی استفاده می‌کنند و باید کاری کرد که فرهنگ واژگان به تلفن‌های آن‌ها بیاید و از آن در کارهای پژهشی و پایان‌نامه‌های خود استفاده کنند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.