یادگیری بازیگری از طریق آموزش به دیگران دغدغه‌ام است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

علی سرابی گفت: هدفم از برگزاری کارگاه بازیگری ضمن کشف استعداد‌های جوان در حوزه بازیگری این است که خودم هم بازیگری را یاد بگیرم چرا که یادگیری از طریق آموزش از دغدغه‌های همیشگی خود من است.

علی سرابی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: درگیر برگزاری کارگاه تخصصی بازیگری در برج میلاد هستم. در این کارگاه که “ساخت و ساز نقش” نام دارد ۱۴نفر شرکت می‌کنند و هدف از برگزاری آن ضمن کشف استعداد‌های جوان در حوزه بازیگری این است که خودم هم بازیگری را یاد بگیرم چرا که یادگیری از طریق آموزش از دغدغه‌های همیشگی خود من است.

سرابی توضیح داد:در مرحله اول ۱۰۰ نفر ثبت نام کردند که ۴۰نفر حائز شرایط بودند و در نهایت ۱۴نفر انتخاب شدند. معیار انتخاب هم به این شکل بود که شرکت کنندگان باید حتما با مبانی بازیگری آشنا باشند و هر کدام که به متد آموزشی مورد نظر ما نزدیک تر بود انتخاب شد. کلاس‌ها ۱۶ جلسه می باشند در هفته ۲جلسه ۴ساعته و طی ۲ماه برگزار می شوند. در طی این جلسات اساتید مهمان داریم که یکی از آنها از برجسته ترین فیلم‌برداران حال حاضر سینمای ایران است که دربارهٔ شناخت دوربین و بازیگری در مقابل دوربین صحبت می‌کند. استاد مهمان دیگر هم از مطرح‌ترین بازیگران کشور است و بازیگری حرفه‌ای را تدریس خواهد کرد.

او در ادامه گفت:در ۱۴ جلسه دیگر که تدریس آن بر عهده خودم است تلاش می‌شود تا بازیگران یاد بگیرند شخصیت نمایشی را از صفر تا صد پرورش دهند و چگونه یک کاراکتر متفاوت بسازند.

سرابی دربارهٔ متد و مرجع هایی که در این کارگاه تدریس می‌کند گفت: کتابی از لندن به دستم رسیده که تا کنون در ایران ترجمه نشده و به همراه یکی از دوستانم آن را ترجمه می‌کنم این کتاب نوشته دیوید کراسفر است که نامش ” صنعت بازیگری” است. در این کتاب از ۳۳ تمرین حرفه‌ای صحنه‌ای برای بازیگران حرفه ای تئاتر و سینما سخن به میان آمده است . در بخش دیگر این کارگاه هم تلاشم تدریس مکتب ناتورالیزم است چرا که فکر می‌کنم در تئاتر و سینما آنچه که به روز باید باشد بازی ناتورالیزم است که در غرب هم به روی آن بسیار تاکید می‌شود.

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.