لزوم ادغام روشهای سنتی آموزش و پرورش با روشهای مبتنی بر ICT

۰۲م آذر ،


فاوانیوز:
کمک به بهبود کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان ، مستلزم اعمال فشارو تشویق از طریق دسترسی بیشتر به منابع تدریس در پروسه یادگیری  در حوزه ICT  است بر همین اساس جامعه شبکه مجازی  ابزاری مفید دراین راه  می باشد. این فن آوری فرصت های آموزشی را با بالا بردن  امکان مطالعه شخصی بهبود می بخشد.

اتحاد برای  یادگیری از طریق آموزش و پرورش مبتنی بر شبکه اجتماعی  و در جهت دسترسی بهتر به منابع آموزشی است که ،این قابلیت  از راه دور حتی برای مدارس روستایی نیز بالقوه وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه فاوانیوز از پایگاه اتحادیه بین المللی مخابرات ITU ، اتحاد برای  یادگیری در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک تلاش مشارکتی بین انستیتوی زمین (Earth Institute) و کمپانی اریکسون جهت آموزش و پرورش، و ارزیابی عملکردها در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در قالب  یک سازمان غیر انتفاعی (NGO) بعنوان یکی از اهداف توسعه هزاره جهت تحقق آن اهداف آغاز به کار نموده است.

کار این شرکای متخصص تحت عنوان  ”اتحاد برای یادگیری” ، شناسایی و پیاده سازی استراتژی برای ادغام تعلیم حرفه ای در قرن۲۱ بوسیله آموزش های مبتنی بر ICT  و استفاده از این ابزار و شیوه ها در کلاس های درس می باشد.

با اتحاد برای یادگیری ، ترکیبی از راه حل های مبتنی بر ICT  برای مدارس با تکیه برروی تجربه  کمپانی اریکسون و انستیتوی زمین (Earth Institute) در قالب یک NGO  ارائه می گردد. هدف اصلی  آن حذف شیوه های سنتی آموزش  و حمایت از معلمان در استفاده از فن آوری  جهت  بهبود کیفیت آموزش و پرورش می باشد.

این سرویس ارائه شده ، جهت تسهیل استفاده ازآن به گونه ای طراحی شده است که  برای کاربرانی که اطلاعات چندانی در حوزه IT  ندارند کاملا و با سهولت قابل استفاده باشد.

همچنین در سرویسی که ارائه می گردد به  بهبود دسترسی ها ، صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه ها بسیار توجه شده است و همچنین کاربران نگران  محفاظت سیستم های خود از ویروس نخواهند بود، یا دغدغه  به روز رسانی نرم افزار و کنترل محتوا برای اتصال امن به اینترنت و راه اندازی برنامه، یا نگهداری اطلاعات را نخواهند داشت و همه این برنامه ها در ابررایانه سازمان کنترل می گردد.

با پیوستن به  اتحاد برای  یادگیری می توان با استفاده از  پهنای باند و سایر راه حل های ICT  در ارائه برنامه های خلاقانه و دسترسی به آموزش با کیفیت برتر نقش ایفا کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتحاد برای  یادگیری و نقش ICT  در جامعه می توانید از وبسایت انجمن مجازی اریکسون نیز بازدید نمایید.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.