یکی از امامان جمعه پرتوریا: نباید اجازه توهین به مقدسات اسلامی داد

وی روز جمعه در گفت وگو درخبرنگار ایرنا افزود: درحال حاضر مسلمانان سراسر جهان اسلام بشدت این توهین را محکوم کرده و اعتراض به این اقدام همچنان ادامه دارد.

ˈعطایه ˈ گفت : مسلمانان آفریقای جنوبی نیز با برگزاری تجمعات و تظاهرات مسالمت آمیز تلاش دارند انزجار و تنفر خود را از این گونه اقدامات توهین آمیز نشان دهند.

امام جمعه مسجد الرحمان با تاکید بر حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان در چنین شرایط حساسی گفت: در این شرایط بیش از هر زمان دیگری بایستی برای تنویر افکار عمومی در سراسر جهان از جمله در کشورهای غرب مبادرت به انجام کارهای فرهنگی کرد.

وی افزود: حرکت های فرهنگی و مسالمت آمیز همانند انجام تظاهرات آرام ؛ بهترین نوع حرکت های اعتراضی در زمانی است که دشمنان تلاش دارند چهره اسلام را خشن نشان دهند.

شمار زیادی از مسلمان شهر پرتوریا پس از اقامه نمازجمعه در مسجد ˈالرحمانˈ با برگزاری تظاهرات و سر دادن شعار علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی ، خواستار برخورد با عوامل و دست اندرکاران فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص ) شدند.

دو درصد از جمعیت ۵۰میلیونی آفریقای جنوبی مسلمان هستند که بیشتر آنان در شهرهای کیپ تاون ؛ دوربان ؛ ژوهانسبورگ و پرتوریا زندگی می کنند.

خاورم* ۱۵۵۲ **۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.