یک رمانس دانشگاهی مرگبار و پیرمردی محبوس در اتاق مرگ

به گزارش خبرآنلاین، «یک رمانس دانشگاهی مرگبار» درباره پیرمردی است که به استقبال مرگی که دیر یا زود فرا خواهد رسید، با خود عهد می‌کند که هر شب تا بردمیدن آفتاب خود را دراتاقش حبس کند و بنویسد. این داستان در فضایی سوررئال یا فراواقعی اتفاق می افتد و راوی آن خاطرات گذشته خود را به ویژه در محیط دانشگاه و با شخصیت های آن محیط بازگو می کند.

سعیدنیا درباره انتخاب نام این رمان گفته است: برای انتخاب نام کتاب خیلی مردد بودم. گزینه های زیادی داشتم اما به این نتیجه ریدم که نام «یک رمانس دانشگاهی مرگبار» بهتر تم اصلی داستان را نشان می دهد. رمانتیک بودن داستان ها، بیان خاطرات دوران دانشگاه در این نام مشخص شده است و علاوه بر آن مرگ که یکی از تم های بنیادی اثر است به خوبی در نام بیان شده. 

در بخشی از این کتاب می خوانید: «زن مرحومه ام زیبا و باهوش نبود اما بسیار ثروتمند بود. بدون تردید، عاقلانه ترین تصمیم زندگی ام، ازدواج با او بوده است. اگر به تنبلی و بیکارگی دار و دسته مذکری شامل من، تامس رجینالد مکداک ایرلندی، کوالای استرالیایی، تنبل آفریقایی و ابلوموف روسی باشید، و فاقد حتی ذره ای میل و مهارت برای کسب درآمد، و در عین حال برنامه ای هم برای مرگ بر اثر گرسنگی نداشته باشید، آنگاه عاقلانه ترین تصمیم زندگی تان، با عاقلانه ترین تصمیم زندگی من، حکم دو نیم یک سیب خواهد داشت … »

محمود سعیدنیا در سال ۱۳۵۴ در شهر بوشهر به دنیا آمد. او پیش از این نگارش فیلم نامه و نقد فیلم را تجربه کرده و «یک رمانس دانشگاهی مرگبار» نخستین اثر داستانی او به شمار می رود. این رمان جایزه ملی ادبی بوشهر را در بخش رمان های منتشر نشده به دست آورده است.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و یا هر محصول فرهنگی دیگری(در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.