یک میلیون نسخه در یک هفته، استقبال بی​نظیر از ژاپنی ۶۴ساله

۲۹فروردین۱۳،

ایسنا گزارش داد: «بونگیشونجو» یکی از بزرگترین ناشران ژاپنی اعلام کرد، علاوه بر ۵۰۰ هزار جلد سفارش قبلی،۳۰۰ هزار نسخه دیگر هم برای رمان تازه موراکامی سفارش داده و این رقم با افزوده شدن سفارش تازه، ۲۰۰ هزار جلدی به مرز یک میلیون جلد رسیده است. این آمار قابل توجه از ۱۲ آوریل تاکنون به دست آمده است. کتاب «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتی‌اش» همچنین در بخش پیش‌فروش آثار ژاپنی پایگاه اینترنتی «آمازون» رکورد تازهی را به ثبت رسانده است. جالب این جاست که چنین استقبال بی‌نظیری در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ کس از جزییات محتوای رمان تازه نویسنده‌ «جنگل نروژی» خبر ندارد.

به گزارش ژاپن دیلی نیوز‌، بنابر اعلام ناشر کتاب موراکامی‌، در سه روز اول نشر، این کتاب ۳۵۰ هزار جلد فروخته است. این امر با باز نگه داشتن بعضی کتابفروشی‌ها در طول شب و صف‌های طولانی علاقه‌مندان به آثار موراکامی ممکن شد. خوانندگان انگلیسی زبان رمان‌های موراکامی باید چند ماهی را برای مطالعه‌ تازهترین اثر این نویسنده‌ شرقی صبر کنند.

داستان کلی این رمان دربارهٔ‌ مردی با قبل‌ای دردناک است که سعی دارد از طریق ماجرایی عاشقانه خاطرات تلخش را به فراموش بسپارد.

موراکامی در بیانیه‌ای دربارهٔ‌ این کتاب ۳۷۶ صفحه‌ای گفت: قصد نوشتن رمان کوتاهی داشتم، اما وقتی در حال نوشتن این رمان بودم، به طور ناخواسته به رمانی طولانی تبدیل شد.

آخرین اثر موراکامی «۱Q84» بود که در آوریل ۲۰۱۰ انتشار یافت. این سه‌گانه حتی پیش از انتشار یافتن هم جنجال‌های بسیاری به پا کرد و کتابفروشی‌ها به صورت شبانه‌روزی باز بودند تا آن را به دست خوانندگان برسانند.

از دیگر آثار این نویسنده ژاپنی که همواره در سال‌های اخیر یکی از بخت‌های دریافت جایزه نوبل ادبیات بوده می‌توان به «کافکا در ساحل» و «پس از تاریکی» اشاره کرد.

موراکامی ۶۴ ساله یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها در حیطه‌ ادبیات پست‌مدرن به شمار می‌رود. روزنامه‌ «گاردین» وی را یکی از بزرگترین رمان‌نویسان زنده‌ دنیا دانسته است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.