یک پایگاه اینترنتی بازی آنلاین با مجوز ارشاد فیلتر شد

۱۲م دیماه ، موبنا – پایگاه اینترنتی تراوین که یک پایگاه اینترنتی بازی آنلاین از نوع استراتژیک است و دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هست از صبح امروز فیلتر شد.

علاقه‌مندان این بازی از صبح امروز و با وارد کردن آدرس این بازی www.travian.ir با صفحه فیلترینگ پیوندها مواجه شده‌اند.

این بازی برای گروه سنی مثبت ۳ سال بوده و به سبب استقبال بالا در ایران در زمره ۱۰۰ پایگاه اینترنتی پر بیننده کشور است. در حال حاضر بچه‌های ۶ ساله نیز در این بازی ملاحظه شده‌اند.

نکته جالب در خصوص این بازی آنکه این پایگاه اینترنتی دارای پسوند .ir و کاملا به زبان فارسی است. در این بازی کاربران اقدام به ساخت دهکده‌های خود کرده باید اقدام به توسعه آن کرده و مانع حمله دیگران شوند. نکته قابل توجه در این بازی آنلاین بودن دایمی و رصد اتفاقات است و چنانچه کاربری به مدت طولانی به این بازی دسترسی نداشته باشد متحمل خسارت‌های بسیاری می‌شود و بسیاری از اندوخته‌های خود را ازدست می‌دهد.

بر این اساس کارشناسان نگران روی آوردن کودکان به فیلترشکن برای دسترسی به این پایگاه اینترنتی بازی می باشند که این امر می‌تواند منجر به تحمیل هزینه و سواستفاده‌های احتمالی دیگر شود.

این در حالیست که هیچ مرجعی در خصوص سبب فیلترینگ این پایگاه اینترنتی که دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد کشور نیز بوده پاسخی ارایه نکرده‌اند.
IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. صادق:

    خیلی هم خوب شد که فیلتر شد چون جز تخدیر و نابود کردن عمر و وقت گرانبهاتر از طلای یه سری جوون کاری انجام نمی داد. به قول یکی از دوستان : برین فکر نون کنین که خریزه آبه. جوونا تو چین و ژاپن و آلمان و … فکر پیشرفت و توسعه مملکتشون هستن اونوقت هرروز ۷۰۰ هزار نفر جوون تو ایران به فکر پیشرفت و توسعه دهکده تو تراوینن!!! واقعا خجالت داره . طرف داریم صبح تا شب با هزار بدبختی و نکبت می ره واسه خانوادش و بچه هاش کار می کنه و پول در میاره به امید اینکه بچش تو زندگی موفق بشه بعدش بچش میاد میره ۲۰ ساعت میشینه پای تراوین هم وقت خودشو هدر می ده هم پول و زحمت پدرشو. به خدا اگه کسی یه کم وجدان و انسانیت و محبت داشته باشه هیچ وقت این بازی رو انجام نمیده.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.