یک کارشناس مذهبی: نیل به سکون و آرامش هدف اصلی ازدواج در مکتب اسلام است

یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: هدف از ازدواج در مکتب اسلام بر مبنای آیات قرآن کریم بیان شده و همان‌گونه که درآیه ۲۱ سوره روم آمده است، هدف اصلی ازدواج در مکتب غنی اسلام، نیل به سکون و آرامش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام “مسعود طاووسی‌فرد” با اشاره به این که خداوند متعال در آیات کتاب آسمانی قرآن، امر به زوجیت زنان و مردان مجرد داده است، گفت: طبق آیه ۳۲ سوره نور، خداوند متعال امر می‌کند که مجردها را به زوجیت هم در آورید و در ادامه با اشاره به «الصالحین من عبادکم» اشاره به این موضوع دارد که مجردهایی که جزو صالحین هستند را به زوجت هم درآورید.

وی افزود: این آیه جزو آیات مطلق خداوند است و هیچ شرطی برای این زوجیت قرار داده نشده است و خداوند متعال در این آیه تنها فطرت انسان‌ها را ملاک زوجیت قرار داده است.

این مدرس حوزه و دانشگاه‌، ادامه داد: انسان برای پاسخ به غرایز خود باید از طریق صحیح آن که ازدواج است وارد شود و در غیر این صورت از راه‎های غلط به این نیازها پاسخ خواهد داد و طبق روایات و احادیث، فردی که به سنت حسنه پیامبر (ص) مبادرت نورزد، از امت پیامبر اکرم (ص) نخواهد بود.

طاووسی فرد تصریح کرد: هدف از ازدواج در مکتب اسلام بر مبنای آیات قرآن کریم بیان شده و همان‌گونه که در آیه ۲۱ سوره روم آمده است، هدف اصلی ازدواج در مکتب غنی اسلام، نیل به سکون و آرامش است.

وی با اشاره به ادامه آیه ۲۱ سوره روم که خداوند متعال به مودت و رحمت بین زوجین نموده است، اظهار کرد: ازدواجی که با آموزه‌‎های صحیح اسلام صورت گرفته و هم‎ترازی خانوادگی، روحی و جسمی در آن در نظر گرفته شود، آرامش و سکون را در پی خواهد داشت.

این کارشناس مذهبی، اضطراب، خودآرایی افراطی و خودارضایی را از جمله تبعات پاسخ غلط به نیازهای غریزی دانست و خاطرنشان کرد: از آن جایی که اسلام دین اجتماع است و دست خداوند را با جماعت می‌داند، برای همه افراد برنامه داشته و کسانی که توان ازدواج کردن را ندارند، دعوت به «عفت ورزی» می‌کند.

طاووسی فرد یادآور شد: «غفّن بصر» یا چشم‌پوشی، نمادی از عفت ورزی افرادی است کسی که شرایط ازدواج را نداشته ، باید در مقابل دیدگان خود، چشم‌پوشی درون را به وجود آورند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.