۱۰ درصد iبها ها توسط بیماران پرداخت می گردد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

معاون درمان گفت: پیش از تصویب مصوبه اخیر ۷۰ درصد iبها ها توسط بیمه ها و ۳۰ درصد توسط مردم پرداخت می شد ولی در حال حاضر ۱۰ درصد iبها ها iبه بیماران تحمیل می گردد.

امامی رضوی، معاون وزیر iبهداشت در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حضور خیرین برای بیماران سرطانی نه تنها اثراتش در ساخت ساختمان و تجهیزات مشهود است بلکه روحیه مساعدت را در مجموعه خدمت تزریق می کند و با ایجاد حس همکاری که این روحیه حتی در پرستاران و پیراپزشکان نیز تاثیر مساعد می گذارد.

وی افزود: تقریبا همه داروهایی که مشکل دار برای مردم هست و iبها های بالایی داشته در این ۲۰۲ قلم تحت پوشش بیمه قرار گرفت، نکته مهم این است که در تفاهمی که با وزارت تعاون صورت گرفته داروهای سرطانی در اولویت ۵۳ قلم تحت پوشش بیمه قرار گرفت که از این داروها می توان هرسپتین را نام برد.

وی اظهار داشت: در قبل ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه ها می دادند و ۳۰ درصد را بیماران پرداخت می کردند، براساس مصوبه تازه در حال حاضر iبه گونه ای است که ۹۰ درصد iبها ها را بیمه ها و ۱۰ درصد iبها توسط مردم iبها بردار است.

وی در پایان افزود: وقت بندی ۵۴۰ تختخوابی که پروژه دولتی است ۵ ساله است و برای پروژه ۸۰۰ تختخوابی ۴ سال وقت بندی می گردد که بر طبق دستور رئیس جمهور که در بیمارستان سینا تاکید شد این پروژه ها نیز مورد iبهره برداری قرار می گیرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.