۱۰ مینی رایانه لوحی برتر

۲۲ آبان ،

فاوانیوز: با ورود آی پد مینی جنگ مینی رایانه ها ی لوحی واردمرحله تازهی شد. هر کدام از این شرکت ها با ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری که داخل رایانه ها ی لوحی خودقرار داده اند، مدعی اند که بهترین را در بازار دارند.در این میان ، آی پد مینی رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ دارد. در مورد رم نیز ظاهرا آی پد مینی پایین بوده و ۵۱۲ مگ رم دارد در حالی که کیندل فایر اچ دی، گوگل نکسوس و گلکسی سامسونگ یک گیگ رم دارند.

از لحاظ اتصالات نیز کیندل فایر آمازون میکرو اچ دی ام آی ، میکرو یو اس بی، باند دوآل بی سیم و بلوتوث دارد. آی پد مینی به دوآل باند بی سیم همراه با بلوتوث و اتصال دهنده اپل به نام لایتنینگ مجهز است.نکسوس گوگل و سامسونگ تک باند بی سیم ، بلوتوث و میکرو یو اس بی هم دارند.دوربین آی پد مینی ۵ مگاپیکسلی است ،در این میان به عنوان مثال کیندل فایر ضعیف است، سامسونگ ۲ دوربینه و ۳ مگاپیکسلی است ودوربین نکسوس هم ۱٫۲ مگاپیکسل است.مموری داخلی کیندل ۱۶ و ۳۲ گیگ است.

به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از خبرآنلاین، آی پد ۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگی است. نکسوس هم ۸ و ۱۶ گیگی است و گلکسی هم در سایزهای ۸ و ۱۶ و ۳۲ موجود است. تنها گلکسی است که میکرو اس دی به صورت خارجی به آن متصل می‌شود. در هر حال پیش از عجله برای خرید رایانه لوحی که استیو جابز فقید گفته بود هرگز نمی‌تواند و نباید وجود داشته باشد (آی پد مینی) ،بهتر است بارایانه های لوحی مشابه یا آلترناتیوها آشنا شوید.مینی رایانه های لوحی که در این مطلب ویژگی های آن‌ها را شرح می‌دهیم،در واقع شماری از برترین رایانه های لوحی کوچک می باشند که از گوشی های هوشمند بزرگ تراما از رایانه های لوحی معمول کوچک ترند.

ACER A110:رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸پیکسلی آن در مقایسه با نکسوس ۷ با نمایشگر۱۲۸۰در ۸۰۰ پیکسلی چندان قابل توجه نیست. کمی ضخیم است. برای خواندن متون و وبگردی از کیفیت عالی برخوردار نیست. امکان۵ ساعت تماشای ویدئو با باتری وقت بسیار خوبی برای آن به نظر می‌رسد.با پورت اچ دی ام آی با اسلات میکرو اس دی از نکسوس انعطاف پذیرتر است. قیمت۱۸۰ پوند با ۸ گیگ حافظه کمی بسیار است اما ممکن است نزدیک کریسمس قیمت آن تا ۱۵۰ پوند هم پایین بیاید.

Amazon Kindle Fire HD: 16 گیگی آن ۱۵۹ پوند و ۳۲ گیگی آن ۱۹۹ پوند قیمت دارد. پا به پای رقیب خود Nook HD متعلق به بارنز نوبل می‌تازد.دارای ال سی دی ۱۲۸۰ در ۸۰۰ با فیلتر پولارایز است. اسپیکرهای خوب و وای فای دوآل باندهم در خود جای داده است. حافظه خارجی ندارد و در بهترین حالت باید با ۳۲ گیگ بسازید. از Nook بزرگ تر است. فروشگاه موسیقی و نیزوجود وب کم ، این رایانه لوحی را بهتر از نوک (Nook HD )ساخته است.

Archos 80XS:به یک گیگ رم ،پردازنده ۲ هسته ای و آندروید ۴٫۱ مجهز است. بارزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸، زیر ۲۰۰ پوند قیمت و ۶۰۰ گرم وزن دارد. با۸ گیگ حافظه،حافظه خارجی رانیز در خود جای می‌دهد.

Barnes & Noble Nook HD:بهترین رزولوشن ممکن در بین رایانه های لوحی ۷ اینچی را دارد، یعنی ۱۴۴۰ در ۹۰۰پیکسل.همچنین با وزن ۳۱۵ گرم ،یکی ازسبک ترین رایانه های لوحی۷ اینچی بازار است. ۲۵ گرم سبک تر از نکسوس ۷ و ۸۰ گرم سبک تر از کیندل فایر اچ دی وتنها ۷ گرم سنگین تر از آی پد مینی .پردازنده ۱٫۳ گیگاهرتزی dual-core با یک گیگ رم دارد. ۱۵۹ پوند برای ۸ گیگ و ۱۸۹ پوند برای ۱۶ گیگ باید بپردازید. تنها نکته پیش توجه این که به سیستم عامل آندروید با دستکاری های کارخانه ای توسط بارنز نوبل مجهز است البته مانند کیندل،به گوگل پلی یا گوگل appsدسترسی ندارد.

Google Nexus 7:159 پوند برای ۱۶ گیگ، ۱۹۹ پوند برای ۳۲ گیگ و ۲۳۹ پوند برای ۳۲ گیگ همراه با وای فای باید بپردازید.به تگرا ۳ گرافیکی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ و آندروید وانیلا مجهز است. اسلات میکرو اس دی و میکرو یو اس بی هم ندارد.

LG Vu:رایانه لوحی ۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ خوب به نظر می‌رسد. هم گوشی و هم رایانه لوحی است.قیمت آن ۳۵۰ پوند و ۱۰ میلی متر عریض تر از گلکسی نوت ۲ است ونگه داشتن و کارباآن با یک دست دشوار است. با تگرا ۳ و ۳۲ گیگ رم،رایانه لوحی خوبی به نظر می‌رسد.

Motorola Xoom 2 Media Edition:180 پوند قیمت دارد. ۸٫۲ اینچی و با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است. بین ۷ اینچی ها و ۱۰ اینچی ها غوطه ور است. آندروید آیس کرم وسی پی یوی ۱٫۲ گیگاهرتزی با یک گیگ رم دارد.به ۱۶ گیگ حافظه مجهز است و ۳۸۸ گرم وزن دارد.

RIM BlackBerry PlayBook:109 پوند قیمت دارد. ۱۶ گیگی با وای فای است. ۷ اینچی ورزولوشن آن ۱۰۲۴ در ۷۰۰ است. دوآل کور یک گیگاهرتزی است. پلی بوک ریم از معدود رایانه های لوحی است که فلش روی خود اجرا می‌کند.

Samsung Galaxy Note 2:516 پوند قیمت دارد. با داشتن آندروید از کامل ترین ها در بازار است. هم تلفن و هم رایانه لوحی است. قیمت آن کمی بالا اما خوش استیل با پرفورمنس بالاست. ۵٫۵ اینچی است و ۱۲۸۰ در ۷۲۰ رزولوشن دارد. به قلم دیجیتال مجهز است و اپل از آن می‌ترسد.

Sony Xperia Tablet S: 16 گیگ آن۳۲۹ پوند ، ۳۲ گیگ با وای فای ۳۷۹ پوند، ۱۶ گیگ با ۳G و وای فای ۴۲۹ پوند و ۶۴ گیگ با وای فای ۴۴۹ پوند قیمت دارد. ۹٫۴ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است.دوربین ۸ مگاپیکسل با اسلات میکرو اس دی و اسپیکرهای فوق العاده دارد

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.