اپل در بازار تبلت هم شکست خورد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت اپل که این روزها برای حضور در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند با مشکل مواجه شده و از محبوبیت آن کاسته شده است، سهم خود در بازار جهانی رایانه‌های لوحی را نیز تا اندازه‌ای به رقبا واگذار کرد و از محبوبیت آن در بازار رایانه‌های لوحی به میزان بسیار کاسته شد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که کارشناسان می‌گویند سهم اپل در بازار جهانی رایانه‌های لوحی رو به کاهش است و آمار تازه انتشار یافته نشان می‌دهد که از سهم رایانه‌های لوحی iPad و iPad mini اپل در سال قبل میلادی ۱۴ درصد کاسته شده است. سهم اپل در بازار جهانی تبلت‌ها با کاهش قابل ملاحظه هم‌اکنون به ۴۳ درصد رسیده است.
 
کاهش عرضه و فروش رایانه‌های لوحی تولید شده در شرکت اپل به دنبال افزایش محبوبیت رایانه‌های لوحی کوچک مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و حضور گسترده‌تر شرکت های رقیب صورت گرفته است.
 
مرکز تحقیقاتی Canalys اعلام کرد که سهم هر یک از شرکت‌های سامسونگ، آمازون، لنوو و ایسر از بازار جهانی رایانه‌های لوحی طی سال قبل به طور میانگین ۲۰۰ درصد افزایش یافته است. لازم به ذکر است ۶۸ درصد رایانه‌های لوحی که طی فصل دوم سال جاری میلادی در جهان فروخته شدند نمایشگر کوچکتر از ۹ اینچ داشتند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.