۱۰ کشور حاوی بیشترین دانشجو در انگلیس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

0000-1.jpg

سالانه دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف جهان جهت ادامه تحصیل و یافتن فرصت‌های شغلی iبهتر iبه کشورهای اروپایی نظیر انگلستان مهاجرت می‌کنند.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لیست ۱۰ کشور خارجی که بیشترین تعداد دانشجو را در کشور انگلیس دارند، انتشار یافته است که iبه ترتیب و از رتبه آخر عبارتند از:

۱۰-قبرس: کشور قبرس با داشتن ۱۱ هزار و ۳۲۰ دانشجو در سال تحصیلی ۲۰۱۰-۲۰۱۱ در رتبه دهم بیشترین دانشجویان غیر انگلیسی در دانشگاه‌های این کشور است که این رقم در مقایسه با ۱۱ هزار و ۱۶۰ دانشجو در سال تحصیلی قبل، ۱٫۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

۹-یونان: در حدود ۱۱ هزار و ۶۳۰ دانشجوی یونانی در سال تحصیلی ۲۰۱۱-۲۰۱۰ در دانشگاه‌های انگلیس ثبت‌نام نموده‌اند که این رقم در مقایسه با ۱۱ هزار و ۷۸۵ نفر در سال تحصیلی قبل حاکی از کاهش ۱٫۳ درصدی تعداد دانشجویان یونانی در دانشگاه‌های انگلیس می‌باشد.

۸-فرانسه: فرانسه سومین کشور اروپایی حاضر در این لیست است که در سال تحصیلی اخیر ۱۲ هزار و ۳۲۵ دانشجو iبه انگلیس فرستاده است. این رقم در سال تحصیلی قبل ۱۳ هزار و ۷۸۰ نفر بوده است که این نشان‌دهنده کاهش ۳٫۳ درصدی تعداد دانشجویان این کشور در انگلیس نسبت iبه سال تحصیلی قبل می‌باشد.

۷- مالزی: اولین کشور غیر اروپایی در این رده‌بندی مالزی است که سال قبل ۱۳ هزار ۹۰۰ دانشجو iبه انگلیس اعزام داشته است که این میزان حاکی از کاهش ۱٫۱ درصدی تعداد دانشجویان این کشور نسبت iبه سال قبل آن دارد که این رقم حدود ۱۴ هزار و ۶۰ نفر بوده است.

۶- آمریکا: با اینکه این کشور حاوی iبهترین دانشگاه‌های دنیا است، با این حال سال قبل ۱۵ هزار ۵۵۵ دانشجوی آمریکایی ترجیح دادند تحصیلات خود را در کشور انگلیس ادامه دهند. این در رقم در سال تحصیلی پیشتر ۱۵ هزار و ۶۰ نفر بود که نشان از ۳٫۲ درصد رشد در تعداد دانشجویان سال تحصیلی قبل می‌باشد. آمریکایی‌های بسیاری از موسسات و دانشگاه‌های انگلیس فارغ‌التحصیل شده‌اند اما از مشهورترین آنها می‌توان iبه بیل کلینتون رییس‌جمهور اسبق امریکا اشاره نمود که در سال ۱۹۶۸ در سن ۲۲ سالگی از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شده است.

۵- آلمان: این کشور بیشترین دانشگاه‌های انگلیسی زبان در بین سایر کشورهای اروپایی را دارد اما این قضیه مانع از آمدن ۱۶ هزار و ۲۶۵ دانشجوی این کشور iبه انگلیس نمی‌شود. این رقم در سال تحصیلی قبل ۱۵ هزار و ۴۲۵ نفر بود که نشان‌دهنده رشد ۵٫۴ درصدی در سال تحصیلی اخیر می‌باشد. قابل توجه است بدانید وارث میلیاردر کمپانی بی ام دبلیو و مالک عنوان ثروتمند‌ترین بانوی آلمان، مدرک تحصیلی خود در رشته‌ مدیریت و بازاریابی از دانشگاه باکینگهام اخذ نموده است.

۴- ایرلند: قرابت‌های زبانی بین ایرلند و انگلیس بدون شک عامل مهمی در تبدیل این کشور iبه یکی از پردانشجوترین کشورهای اروپایی در انگلیس می‌باشد. سال قبل ۱۶ هزار و ۸۵۵ ایرلندی برای ادامه تحصیل iبه انگلیس مهاجرت نمودند که این رقم در مقایسه با ۱۶ هزار و ۵۹۵ نفر دانشجو در تاریخ مشابه با سال قبل رشدی ۱٫۵ درصدی را نشان می‌دهد. جورج برنارد نه تنها در انگلیس تحصیل نموده، بلکه خود نیز یکی از بنیانگذاران دانشکده اقتصاد لندن می‌باشد.

۳- نیجریه: این کشور تنها کشور آفریقایی حاضر در این رده‌بندی است که ۱۷ هزار و ۵۸۵ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی ۲۰۱۱-۲۰۱۰ در انگلیس را دارد. این رقم حاکی از ۵٫۴ درصد رشد نسبت iبه تعداد ۱۶ هزار و ۶۸۰ نفر در سال تحصیلی قبل می‌باشد.

۲- هندوستان: در سال تحصیلی قبل ۳۹ هزار و ۹۰ دانشجوی هندی در دانشگاه‌های انگلیس تحصیل نموده‌اند که این تعداد در سال تحصیلی پیش از آن ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر بود که رشدی معادل ۱٫۵ درصد را نشان می‌دهد. از مشهورترین هندی‌هایی که در انگلیس تحصیل نموده‌اند می‌توان از گاندی نام برد که در سال ۱۸۸۹ در رشته حقوق در انگلیس فارغ‌التحصیل گردید.

و بالاخره چین: کشور چین در سال تحصیلی ۲۰۱۱-۲۰۱۰ بیشترین تعداد دانشجو را در کشور انگلیس داشته است. این کشور با داشتن ۶۷ هزار و ۳۲۵ دانشجو در سال تحصیلی ۲۰۱۱-۲۰۱۰ رشد خیره‌کننده ۱۸٫۱ درصدی در تعداد دانشجو نسبت iبه رقم ۵۶ هزار و ۹۹۰ نفر در سال تحصیلی ماقبل از آن را نشان می‌دهد.

براساس گزارش تفسیری پایگاه اینترنتی تلگراف انگلیس، «جانگ چنگ» نویسنده رمان پرفروش «قوهای وحشی» از مشهورترین چینی‌های فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های انگلیس می‌باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.