آغاز توزیع بیش از ۴۰۰۰ معرفی نامه ارز دانشجویی از فردا

۲۹خردادماه،

مدیر کل امور بورس و دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز توزیع ۴۴۹۹ معرفی‌نامه ارز دانشجویی دانشجویان غیر بورسیه از امروز خبر داد.

حسن مسلمی نایینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه بیشترین تقاضای دریافت معرفی نامه ارز دانشجویی در سال ۹۲ در برای ۳۱ خرداد ماه ثبت شده است، گفت: از مجموع ۶۳۷۰ تقاضای ثبت شده در سامانه نشا، با ۷۱ درصد آن‌ها موافق شده و با ۱۸۷۱ مورد آن به سبب نقص پرونده موافقت نشده است.

وی افزود: حواله‌های صادر شده به ۱۱ شهر در سطح کشور و هفت موسسه در تهران ارسال شده که از امروز توزیع خواهد شد.

مسلمی همچنین با اشاره به تعداد دانشجویان با هزینه شخصی به تفکیک کشورهای مختلف تصریح کرد: از تعداد ۵۶ هزار و ۲۹۶ نفری که در سامانه نشا ثبت‌نام کرده‌اند، بیشتریتن آمار دانشجویان مربوط به کشور مالزی با ۹۰۷۷ دانشجو است.

مدیر کل بورس وزرات علوم خاطر نشان کرد: همچنین پس از مالزی، کشور آمریکا با ۷۸۳۰ دانشجو، کانادا با ۵۷۹۶ دانشجو، آلمان با ۳۳۵۶ دانشجو، انگلستان با ۳۱۵۲، ترکیه با ۳۰۶۰ دانشجو و ایتالیا با ۳۰۰۹ دانشجو دارای بیشترین تعداد دانشجوی ایرانی می باشند.

به گفته وی هند، استرالیا، سوئد، قبرس، فرانسه، تاجیکستان، اتریش، آذربایجان و ارمنستان در رده‌های بعدی تعداد دانشجوی ایرانی می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.