۱۴۴ ساعت دیگر مشعل المپیک در جایگاهش قرار می گیرد

مشعل سی امین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۲ عصر جمعه ۳۰ تیر و در فاصله یک هفته تا شروع این بازیها مشعل طی مراسمی وارد پایتخت انگلیس شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: مشعل بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن که از شامگاه ۲۹ اردیبهشت ماه به خاک انگلستان رسیده بود پس از اینکه ۶۳ روز مناطق مختلف لندن را توسط ۸۰۰۰ نفر طی کرد عصر جمعه ۳۰ تیر با بالگرد وارد شهر لندن شد.

مشعل سی امین دوره بازیهای المپیک ۲۰۱۲ که در یک بالگرد نیروی دریایی انگلیس قرار داده شده بود، توسط یکی از تفنگداران دریایی این کشور و با عملیات راپل برروی پل موسوم به “تاور بریج” لندن که برروی رودخانه تایمز قرار دارد فرود آمد.

در این مراسم صدها نفر از گردشگران و مردم لندن و تعدادی از مقامات این شهر حضور داشتند و قرار است مشعل المپیک طی یک هفته مانده به بازیهای المپیک ۲۰۱۲ در مناطق مختلف شهر لندن گردانده خواهد شد تا در نهایت روز جمعه آینده ۶ مرداد همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه وارد ورزشگاه اصلی المپیک در منتهی الیه شرق لندن نشود.

شایان ذکر است: مشعل سی امین دوره بازیهای المپیک توسط حدود ۸۰۰۰ نفر سراسر خاک بریتانیا و سپس ایرلند را در می نوردد هر یک از آنها پس از طی مسافت ۱۲ کیلومتر و ۸۷۵ میر مشعل را به نفر دیگری خواهد سپرد.

در جریان این سفر ۶۳ روزه حاملان مشعل از بیش از هزار روستا و شهر به شیوه های گوناگون از جمله پای پیاده، کشتی، دوچرخه، تراموا و حتی بالون عبور کردند.

این گزارش حاکی است مشعل بازیهای المپیک از اماکن مشهوری از جمله دریاچه لاخ نس در اسکاتلند، ستون های باستانی استونهنج عبور کرده و پس از یک شب را در برج لندن گذراند وپس از آن به مدت یک هفته به تمام نقاط شهر لندن حمل می شود.

همچنین کم سن وسال ترین حامل مشعل المپیک ۱۲ ساله و سالمندترین آنها ۱۰۰ ساله است، به طور متوسط هر روز ۱۱۵ نفر مشعل المپیک را حمل کرده اند.

گفتنی است: بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن از تاریخ ۶ تا ۲۶ مرداد در لندن برگزار می شود و تاکنون لندن تنها شهری است که ۳ بار بازیهای المپیک شده است. /مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.