۱۸ درصد بازار در دستان فلزات اساسی

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس، ارزش بازار سهام شرکت های فعال در گروه فلزات اساسی در ۱۷ خرداد ماه جاری بالغ بر ۲۲۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که نسبت به پایان خرداد ماه ۹۰ رشدی ۴٫۸۲ درصدی را تجربه کرده است.

بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با ۱۰ شرکت و ارزش بازار ۲۲۷ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال در رتبه دوم ارزش بازار سهام ایستاده اند.

ارزش بازار این گروه که هم اکنون ۱۷٫۹۰ درصد از بازار را در اختیار دارند، نسبت به پایان خرداد ۹۰ افزایشی ۲۶٫۰۶ درصدی دارد.

همچنین نام محصولات شیمیایی در پله سوم این رده بندی در حالی به ثبت رسیده است که این جایگاه در سال قبل از آن مخابرات بود، اما در سال جاری با افزایش ۱۸۵٫۹۷ درصدی ارزش شرکت های این گروه، جایگاه سوم به محصولات شیمیایی اختصاص یافته است.

بر این اساس محصولات شیمیایی با ۳۰ شرکت و ۱۹ میلیون و ۹۹ هزار سهم در بورس ۱۴۵ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال از ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند.

در این میان مخابرات نیز با کاهش ۱۶ درصدی ارزش بازار نسبت به سال گذشته ۹٫۳۰ درصد بازار را به خود اختصاص داده و در مقام چهارم ایستاده است.

بعد از مخابرات، شرکت های چند رشته ای صنعتی و استخراج کانه های فلزی به ترتیب ۸٫۸۵ و ۷٫۹۲ درصدی بازار را در اختیار گرفتند و در جایگاه پنجم و ششم ایستادند.

صنعت خودرو و ساخت قطعات با ۳۱ شرکت، ۳۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون سهم و سهم ۴٫۳۰ درصدی در بازار سرمایه در مقام هفتم ایستاد.

بعد از خودرو، فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای با ۴۰ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال و سهم ۳٫۱۶ درصدی از بازار، صنعت سیمان، آهک و گچ با ۲٫۸۰ درصد و محصولات دارویی با ۲٫۲۰ درصد از ارزش بازار سرمایه در جایگاه های بعدی ارزش بازار ایستادند.

اقتصام**۹۱۴۱/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۵۸۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.