۲۲ میلیون اروپایی بیکار می‌شوند

جام جم آنلاین: سازمان بین المللی کار هشدار داد تعداد بیکاران کشورهای عضو یورو تا چهار سال آینده به بیش از ۲۲ میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی تی ان ان ، سازمان بین المللی کار تأکید کرد تعداد بیکاران منطقه یورو هم اکنون به بیش از ۱۷٫۴ میلیون نفر رسیده است و اگر سیاستهای کشورهای اروپایی در زمینه ایجاد اشتغال تغییر پیدا نکند این رقم تا چهار سال آینده بیش از ۴٫۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش ، در ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۳۱٫۵ درصد از نیروی کار اروپا بیکار یا غیر فعال بودند که این رقم نسبت به سال ۲۰۰۷ میلادی بیش از ۱٫۵ درصد رشد داشته است . بر این اساس ، بیش از ۴۴ درصد نیروی کار اروپا نیز بیش از یک سال است که بیکار هستند و به دنیال یافتن شغلی جدید هستند.

جوانان اروپایی بیشترین زیان و ضرر را از بحران مالی و بدهی منطقه یورو متحمل شده اند . نرخ بیکاری بین جوانان منطقه یورو به بیش از ۲۲ درصد رسیده است . این رقم بین جوانان یونان و اسپانیا به بیش از ۵۰ درصد و بین جوانان ایتالیا، پرتغال و اسلواکی نیز به بیش از ۳۰ درصد رسیده است .

این گزارش افزود، خوان سوماویا دبیر کل سازمان بین المللی کار تاکید کرد، بحران بیکاری در منطقه یورو نه تنها کشورهای اروپایی را با مشکل جدی روبرو کرده است بلکه کل اقتصاد جهان را تهدید می کند . اگر کشورهای اروپایی سرمایه گذاری را در اقتصادهای خود افزایش ندهند بحران اقتصادی تشدید خواهد شد و در نتیجه بحران بیکاری بیش از پیش گسترش خواهد یافت .

نرخ بیکاری در نیمی از ۱۷ کشور عضو یورو از سال ۲۰۱۰ میلادی افزایش داشته است و بیش از ۳ میلیون جوان بین ۱۵ تا ۲۴ سال اروپایی به تعداد بیکاران اضافه شده است.

در حالی که بحران بیکاری در جنوب اروپا تشدید شده است کشورهای اتریش بلژیک آلمان لوکزامبورگ و مالت از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون با افزایش اشتغال روبرو شده اند .


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.