دهها میلیون نفر در اروپا فقیر هستند

آمارها حاکیست دهها میلیون نفر در اروپا فقیر هستند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، بیش از هشتاد میلیون نفر در اتحادیه اروپا در خطر فقر قرار دارند که بیست میلیون نفر آنها را کودکان تشکیل می دهند. به علت ادامه بحران بدهی های کشورهای اروپایی و تاثیرات گسترده آن، در شهرهای اروپایی دیدن بی خانمانها و افراد فقیر در کنار خیابانها عادی شده است. فقر از آتن گرفته تا مادرید و بروکسل گسترده است. بسیاری از جوانان با تکدی گری زندگی خود را می گذرانند. گفتگو با این افراد نشان می دهد بسیاری از آنها زمانی وضع خوبی داشته اند اما بحران اقتصادی آنها را زمین زده است.
سارا لویتن مددکار اجتماعی در بروکسل گفت هر سال فقر بیشتر می شود و همه شاخصها نشان از بدتر شدن اوضاع اقتصادی مردم دارد. در بسیاری از کشورهای اروپایی اشتغالزایی متناسب با تقاضا نیست و به همین علت بسیاری از مردم منبع درآمد ندارند و همین باعث فقر می شود.
حتی فقر روی سیاست شرکتهای بزرگ اروپایی نیز تاثیر گذاشته است و آنها برای تامین نیازهای قشرهای فقیر نیز محصولات ارزانتر با بسته بندیهای کوچکتر تولید می کنند.
پیترکلپه رئیس دفتر اروپای باز در بروکسل گفت مردم مجبورند حتی در اساسی ترین و ضروری ترین مایحتاج خود نیز صرفه جویی کنند و این نشان دهنده فشار بحران اقتصادی بر مردم است. در این میان شاهدیم که بار بحران اقتصادی به طور نامساوی و ناعادلانه روی دوش مردم قرار دارد. مالیات بر ارزش افزوده ای که دولتها می گیرند تاثیر منفی مستقیمی بر زندگی قشرهای کم درآمد و فقیر دارد.
هم اکنون بحران اقتصادی در اروپا به حدی گسترده است که هدف رهبران این قاره برای کاستن فقر به میزان بیست میلیون نفر در هشت سال آینده دور از دسترس خواهد بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.