رکورد تماشاگران در جام ملت‌ها شکسته شد

  بر اساس آمار به دست آمده از یوفا تماشاگران تلویزیونی مسابقات جام ملت های اروپا رکورد بیشترین مخاطب تلویزیونی یک برنامه را در اروپا به ثبت رساندند و در طول یک هفته برگزاری مسابقات یورو ۲۰۱۲ رقم ۲۳۷ میلیون فوتبالدوست مسابقه فینال یورو ۲۰۰۸ را پشت سر گذاشتند.

براساس این گزارش، هر یک از شبکه های تلویزیونی در سراسر قاره اروپا با جذب تماشاگران تلویزیونی رکورد شکنی کردند که شبکه ی (تله کنیکو ) در اسپانیا با ۱۸ میلیون و ۱۴ هزار مخاطب برای بازی بین تیم های اسپانیا و کرواسی بیشترین میزان تماشاچی را از زمان تاریخ تاسیس این شبکه کسب کرد و همچنین ۲۷ میلیون و ۶۵۰ هزار آلمانی نیز برد تیم فوتبال کشورمان مقابل دانمارک را از شبکه تلویزیونی “آی.ار.وی” تماشا کردند.

در آلمان  نیز بطور میانگین ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تماشاچی هر یک از ۲۰ سابقه ی مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ را به صورت زنده به تماشا نشستند که این رقم در آلمان در سال ۲۰۰۸ حدود ۱۳ میلیون یورو و ۶۸۰ هزار نفر بود.

در ادامه این رقابت ها در دیدار بین تیم های ایتالیا و ایرلند به طور میانگین هفت میلیون و ۱۰۰ هزار ایتالیایی را پای تلویزیون نشاند.

۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فرانسوی نیز بازی تیم ملی کشورشان را مقابل سوئد از طریق تلویزیون دنبال کردند.

رقابت بین دو تیم هلند و پرتغال نیز توسط هفت میلیون و ۹۹۰ هزار هلندی تماشا شد و برد انگلیس مقابل اوکراین با ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار مخاطب تلویزیوین بالاترین تماشاچی در سال در کل انگلستان به خود اختصاص داد همچنین و پربیننده ترین بازی یورو ۲۰۱۲ درایرلند بازی تیم این کشور مقابل کرواسی بود.

گفتنی است ، درآمد یوفا در چهاردهمین جام ملت های اروپا حدود ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار برای هر بازی از ۳۱ مسابقه تخمین زده شده است.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.