۲۷درصد مواد لبنی درکشور را عشایر تولید می کنند

سردار ‘مهدی جمشیدی’روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: جامعه عشایر ایران به عنوان محور و مولود اقتصاد و یکی از مولفه های اساسی قدرت اقتصادی ایران بیشترین نقش را در تحقق شعار محوری امسال دارند.

وی بیان کرد: یکی از مطالبات و خواسته های بحق جامعه عشایری که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده اعطای تسهیلات و بسته های حمایتی در قالب طرح هدفمندی یارانه ها به این قشر مولود و زحمتکش جامعه است.

سردار جمشیدی اظهار داشت: در قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بیش از ۸۵ تا ۹۰درصد تامین علوفه مورد نیاز دام های عشایر از طریق یارانه های دولتی تامین می شد که پس از اجرای این طرح تمامی این یارانه ها و کمک های دولتی حذف شده است.

وی افزود: قرار بود که از محل اجرای طرح خوب و تاثیرگذار هدفمندی یارانه ها و با پرداخت بسته های حمایتی تا حدودی بار سنگین این مشکل بر دوش عشایر برداشته شود که هنوز این امر تحقق نیافته است.

سردار جمشیدی اظهار داشت: یکی دیگر از مطالبات و خواسته های اساسی جامعه عشایر تشکیل و ایجاد یک مرکز سیاست گذاری مستقل جهت ساماندهی، بیان مسایل و مشکلات و اتخاذ برنامه ها و سیاست های راهبردی این قشر غیور جامعه بوده است.

وی عنوان کرد: بدون شک با تشکیل شورای عالی جامعه عشایر ایران و تقویت ساختار تشکیلاتی این نهاد بسیاری از مشکلات و تنگناهای موجود در بدنه عشایر کشور بررسی و تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ خواهد شد.

وی به نقش سازنده و تاثیر گذار عشایر در همه صحنه ها و شرایط انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جامعه عشایری ایران درهر نقطه ای و در همه دوران ها نقش موثر خود را در توسعه ، شکوفایی ، امنیت و اقتدار ایران اسلامی نشان داده است.

سردار جمشیدی بکرترین فرهنگ را مربوط به فرهنگ جامعه عشایری در ایران دانست و اظهار داشت: در این برهه از زمان و دراین هجوم بی رحمانه فرهنگ های تبلیغاتی غرب ، فرهنگ ناب و اصیل عشایر بهترین و موثرترین ابزار برای جایگزینی این فرهنگ ها است.

وی تعداد پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج عشایری در کشور را به ترتیب یک هزار و ۵۰۰ پایگاه و ۲۰۰ حوزه مقاومت عنوان کرد و افزود: عشایر غیور در ۶۰نقطه از ایران مستقر هستند.

سردار جمشیدی افزود: از مجموع یک میلیون و ۲۰۰هزار جمعیت عشایری کشور حدود ۴۰۰ هزار نفر از آنها بسیجی اند که ۲۴۰ هزار نفر از این تعداد نیز مسلح هستند.

وی تصریح کرد: تا آینده ای نزدیک شمار عشایر بسیجی مسلح در کشور تا حد قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

۶۷۱/۷۵۳۰/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۴۷۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.