۳۳۰ مدرسه دینی اهل سنت با ۳۰ هزار طلبه در کشور فعالیت دارند

بگزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین ‘عباس فرازی’ شامگاه چهارشنبه در آیین اعطاء مجوز تدریس به مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان در گرگان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ مدرس وظیفه تربیت طلبه های اهل سنت را برعهده دارند که از این تعداد ۱ هزار و ۱۰۰ نفر به طور رسمی این مسئولیت را عهده دار هستند .

وی درباره چگونگی تشکیل شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت خاطرنشان کرد: در پی مراجعات مکرر علمای اهل سنت به دفاتر نمایندگان ولی فقیه در ۱۳ استان سنی نشین به منظور اتخاذ تدابیر برای دریافت حمایتهای مالی و گسترش ارتباطات اجتماعی در جهت تقویت مبانی ارزشی نظام با حفظ استقلال و حفظ مذهب، نمایندگان ولی فقیه در شورای اهل سنت کشور طرح تشکیل شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ارائه دادند تا از این طریق برای به روز شدن و خدمات رسانی منسجم و منظم برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که هیچ گونه تفاوتی نباید بین حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع قائل شد، حوزه های علمیه اهل سنت همانند حوزه های اهل تشیع از خیرات مومنین در قالب نذورات، زکات و هدایا برخوردارند.

فرازی در خصوص منابع آموزشی مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: در زمینه آموزشی طبق مصوبه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت مقرر شد که علمای اهل سنت منابع آموزشی را تهیه و ارائه دهند که در نتیجه آن کتابچه نظام آموزشی مدارس اهل سنت بدون هیچ گونه تغییری تدوین شد.

وی اضافه کرد: برای برنامه ریزی و جمع آموری اطلاعات تکمیلی، نظام آموزشی مدارس اهل سنت را در ‘سیستم نام’ قرار دادیم تا فعالان مدارس علوم دینی در کمترین زمان ممکن اطلاعات مربوط به خود را از طریق اینترنت وارد سیستم کنند.

این مقام مسئول در امور اهل سنت کشور در خصوص حمایتهای بیمه ای فعالان مدارس علوم دینی اهل سنت گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند دغدغه عالم دینی باید دین باشد، طلبه های مجرد اهل سنت از مزایای بیمه درمانی بهره مند می شوند و پس از ازدواج تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند و اگر هم در آینده نیاز به حمایت بیشتر داشتند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند.

اولین آیین اعطاء مجوز تدریس به مدرسی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور به مناسبت گرامی داشت شهادت استاد مطهری و روز معلم توسط مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور وابسته به نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استانهای گلستان و مازندران برگزار شد.

۵۷۹/۷۴۶۷/۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۹۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.