۴۵۲ زندانی در میانمار آزاد می‌شوند

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

دولت میانمار اعلام کرد: با نزدیک شدن iبه مسافرت تاریخی باراک اوباما، این کشور ۴۵۲ زندانی از جمله تعداد بسیاری از ناراضیان سیاسی را iبه نشانه حسن نیت آزاد می‌کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رسانه‌های دولتی میانمار اعلام کردند که این زندانیان با هدف نشان دادن حسن نیت و گسترش روابط دو جانبه با آمریکا آزاد می‌شوند.

یک مقام وزارت کشور میانمار گفت که زندانیان سیاسی در میان زندانیانی می باشند که آزاد خواهند شد با این حال وی از ذکر تعداد آزاد شدگان اجتناب کرد.

انجمن کمک iبه زندانیان سیاسی اعلام کرد که اظهارات دولت میانمار را مورد بررسی قرار خواهد داد اما تا آنجا که گفته شده حداقل یک زندانی سیاسی آزاد شده است.

به خانواده‌های زندانیان از پیش اطلاع داده شده بود که خود را برای آزادی عزیزانشان آماده کنند چرا که اغلب زندان‌های این کشور از مراکز شهری بسیار دور می باشند.

طی یک سال قبل میانمار اصلاحات بسیار گسترده‌ای را انجام داده است. این کشور که از سال ۱۹۶۲ تحت حکومت نظامی و با قدرت نظامیان اداره می‌شد اکنون یک دولت نیمه نظامی دارد که اکثر ژنرال‌های سابق برکنار شده و با برگزاری انتخابات و دادن مجوز iبه برگزاری تظاهرات‌ها، کاهش سانسورها و آزادی زندانیان سعی دارد چهره‌ای مردمی‌تر از خود نشان دهد.

آمریکا آزادی زندانیان سیاسی در میانمار را خواستار شده است حدود ۷۰۰ زندانی از ماه مه ۲۰۱۱ تا ژوئیه ۲۰۱۲ آزاد شده‌اند.

در ماه سپتامبر نیز عفو عمومی اعلام شد اما این عفو شامل ۸۸ زندانی خاص که گفته می‌شود iبه زندان‌های طولانی مدت محکوم می باشند نمی‌شد.

اوباما اولین رئیس جمهوری آمریکا است که بین ۱۷ تا ۲۰ نوامبر در جریان مسافرتش iبه جنوب شرق آسیا iبه میانمار می‌رود. وی قرار است از کشورهای تایلند و کامبوج نیز دیدار کند.

اوباما قرار است روز دوشنبه با تین سین، رئیس جمهوری میانمار دیدار کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.