۵+۱ برای نتیجه برد- برد در مذاکرات، حقوق ایران را به رسمیت بشناسد

۱۴م آذر ،

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر قرار است نشست ۱+ ۵ با ایران، برد-برد باشد، این گروه بایستی نظرات خود را مطرح کند، نه حرف صهیونیسیت‌ها را، چراکه ملت ایران رژیم صهیونیستی را یک رژیم غاصب می‌داند و در مقابل‌ آن نیز ایستاده است.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران با ۱+۵ گفت: متأسفانه زمانی که نشست‌های قبلی ایران با ۱+۵ را بررسی می‌کنیم متوجه خواهیم شد که این مذاکرات نتیجه خاصی در بر نداشته لذا اینکه غربی‌ها بخواهند در این دور از گفتگو‌ها نیز با دستورکار آمریکا و به ویژه اسرائیلی‌ها وارد مذاکرات شوند این دوره از مذاکرات نیز به نتیجه نخواهد رسید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه زمانی مذاکرات و گفتگوها نتیجه‌بخش است که ۱+۵ نقشه راه صهیونیست‌ها و آمریکا را کنار بگذارند، افزود: ۱+۵ باید بسته پیشنهادی خود را طرح کند چراکه قرار نیست ملت ایران در جریانی که صهیونیست‌ها به دنبال‌آن می باشند از نعمت انرژی هسته‌ای منع شوند و ۱+۵ بدانند که مردم ایران از حق خود در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای صرفنظر نخواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه تصریح کرد: در غیر این صورت این مذاکرات تنها اتلاف وقت بوده و دستاوردی برای ۱+۵ و ایران نخواهد داشت.

آصفری با اشاره به بازدیدهای مکرر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از صنایع و سایت های هسته‌ای ایران،گفت: ایران انرژی هسته‌ای را صرفا برای مصارف صلح آمیز اقتصادی، دارویی، کشاورزی و … می‌خواهد و آژانس نیز فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان را بارها تأیید کرده است،لذا اگر ۱+۵ با این دیدگاه به پای میز مذاکرات بیاید مطمئنا خروجی آن نیز هم به نفع ۱+۵ و هم به نفع ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: چنانچه ۱+۵ بخواهد با این عنوان در مذاکرات حضور یابد که ملت ایران را از نعمتی که با تلاش دانشمندان جوانش به دست آورده منع کند، گفتگوها نتیجه‌ای نخواهد داشت.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس تاکید کرد: اگر قرار است نشست ۱+ ۵ با ایران، برد-برد باشد، این گروه بایستی نظرات خود را مطرح کند،نه حرف صهیونیسیت‌ها را، چراکه ملت ایران رژیم صهیونیستی را یک رژیم غاصب می‌داند و در مقابل‌ آن نیز ایستاده است و قرار نیست خواسته‌های این رژیم غاصب که از طریق ۱+۵ مطرح می‌شود  از سوی ایران تمکین شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.