۶٫۸ میلیون سهم دولتی در هفته دوم شهریور عرضه می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

۶٫۸ میلیون سهم دولتی به ارزش کل پایه ۴۸۵ میلیارد ریال در هفته دوم شهریور به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان خصوصی سازی، ۹۵ درصد سهام شرکت ایران ایرتور به قیمت پایه هر سهم ۷۰ هزار و ۸۸۰ ریال توسط سازمان خصوصی سازی در روز دوشنبه دهم شهریور روی میز مزایده می رود.

این میزان سهام که شش میلیون و ۸۵۴ هزار سهم این شرکت را شامل می شود، قرار است به قیمت پایه هر سهم ۷۰ هزار و ۸۸۰ ریال و ارزش کل پایه ۴۸۵ میلیارد و ۸۲۹ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال واگذار شود.
 
همچنین سپرده شرکت در این مزایده ۱۴ میلیارد و ۵۷۴ میلیون ریال عنوان شده است که به صورت ۴۰ درصد نقد و بقیه اقساط دو ساله به وکالت از سوی شرکت تعاونی چند منظوره هسایار و شرکت احیا صنایع خراسان فروخته می شود.
 
انجام پروازهای برنامه ای، چارتر و چارتر برنامه ای جهت حمل و نقل مسافر، بار و پست در داخل و خارج از کشور و سایر خدمات بازرگانی مهمترین فعالیتهای شرکت ایران ایرتور را تشکیل می دهند.
 
بر این اساس، پیش تر قرار بود بلوک ۱۴٫۹ درصدی سهام شرکت مختلط امور حمل و نقل بین المللی ایران و روسیه نیز در این روز به مزایده گذاشته شود که سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: عطف به آگهی منتشره در روزنامه های کثیرالانتشار به اطلاع متقاضیان خرید سهام شرکت مختلط امور حمل و نقل بین المللی ایران و روسیه (ایرسوتر) می رساند؛ عرضه سهام این شرکت کان لم یکن تلقی می شود.
 
این گزارش می افزاید: بلوک ۱۴٫۹ درصدی سهام شرکت مختلط امور حمل و نقل بین المللی ایران و روسیه (ایرسوتر) قرار بود به قیمت پایه هر سهم ۱۳۹ میلیون و ۶۸۳ هزار ریال و در روز دهم شهریور امسال از طریق مزایده واگذار شود.

در پایان این بلوک ۹۴ سهمی به ارزش کل پایه ۱۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون و ۲۰۲ هزار ریال قیمتگذاری شده بود و ˈانجام فعالیت حمل و نقل بین المللی کالا و خدمات و سرمایه گذاری و مشارکت در موسسات داخلی و خارجیˈ مهمترین فعالیتهای این شرکت را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.