۷۰ درصد زندانیان مستقیم و غیر مستقیم با اعتیاد مرتبط هستند

معاون راهبردی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

ذوالقدرگفت: ۷۰ درصد زندانیان مستقیم و غیر مستقیم با اعتیاد مرتبط هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، ذوالقدر در همایش روز جهانی مبارزه با اعتیاد در وزارت بهداشت اظهار داشت: ۴۵ درصد زندانیان به طور مستقیم و ۲۰ تا ۲۵ درصد زندانیان نیز به صورت غیرمستقیم در ارتباط با مواد مخدر دستگیر و زندانی شده‌اند.

وی وقوع قتل های فیجع و بزهکاری های متعدد توسط معتادان به مواد مخدر صنعتی را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: بسیاری از دعاوی و اختلافات خانوادگی نیز بعد از جرم ها مربوط به مساله اعتیاد است. 

معاون راهبردی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: اخلال در روابط جنسی و عاطفی در خانواده ها، خشونت علیه همسر و فرزند، گسترش طلاق به خصوص در شهرهای بزرگ مثل تهران، اعتیاد هر دو زوج، خدشه به اعتبار بین المللی کشور مهم ترین عوارض اعتیاد است.

ذوالقدر گفت: سیر رشد شاخص های منفی درباره اعتیاد در کشور قابل توجه است به نحوی که در بخش افزایش زندانیان شاهد رشد ۳ درصدی از سال ۸۹ نسبت به سال ۹۰ هستیم.

وی افزود: همچنین در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ تعداد پرونده های مرتبط با اعتیاد در قوه قضاییه ۷/۳ درصد در کشور رشد کرده است. سال ۹۰ نیروی انتظامی ۲۵۵۰۰۰ معتاد را دستگیر کرده است که این رقم نسبت به سال ۸۹ حدود ۷ درصد رشد داشته است.

معاون راهبردی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه معتادان هم اکنون مجرم تلقی نمی شوند و تا سه بار دستگیری به مراکز ترک اعتیاد می‌روند، گفت: بعد از سه بار فرد معتاد مجرم شناخته شده و تحویل قوه قضاییه می شود ولی در عین حال آمار زندانیان و مشکلات قوه قضاییه در این خصوص بالاست.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.