G/fast استاندارد تازه برای انتقال یک گیگا بیت داده بر روی سیم مسی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

G.fast استاندارد تازه پهنای باند اتحادیه مذکور است که یک گیگا بیت داده را بر روی سیم تلفن های مسی موجود پیشنهاد داده است.
 
از آنجایی که این استاندارد برای انجام دانلود سریع تا فاصله ۲۵۰ متر طراحی شده است ، هزینه نصب فیبرنوری بین نقطه توزیع و خانه های مردم حذف خواهد شد.
 
در نشست اخیر ژنو اولین مرحله تائید استاندارد ITU را شاهد بودیم ، پیشنهاد نامه ITU-T G.9700 که روش به حداقل رساندن خطر تجهیزات تداخل G.fast با سرویس های همه پخشی (Broadcast) از جمله داریو FM را ارائه می دهد ، زمینه تائید G.fast را در اوایل ۲۰۲۴ هموار کرده ات.
 
انتظار می رود G.fast توسط ارائه دهندگان سرویس فیبرنوری تا درب منازل توسعه پیدا کند. سرویس هایی که انعطاف پذیری سرعت را برای پشتیبانی از پهنای باند فشرده فعال می سازند مانند : پخش فیلم Ultra-HDTV ، بارگذاری ویدئو و عکس با رزولوشن بالا و برقراری ارتباط از طریق ویدیو HD از جمله ســـــرویس هایی است که می توانند از G.fast بهره ببرند.
 
روند کاری G.fast ، مشارکت فعال تعداد بسیاری از تأمین کنندگان عمده خدمات ، تولید کنندگان تراشه و فروشندگان سیستم را متوجه خود کرده است.
 
یکی از ویژگی های مهم G.fast قابلیت راه اندازی توسط مصرف کنندگان و بدون نیاز به تکنسین می باشد. برای ارائه دهندگان خدمات ، قابلیت نصب خودکار هزینه اعزام تکنسین به خانه مشترک را حذف ، و در نتیجه سرعت ارائه خدمات تازه را بهبود می دهد.
 
استاندارد تازه G.fast با پروژه معماری سیستم انجمن پهنای باند و FTTdp هماهنگی دارد. ITU-T و انجمن پهنای باند بمنظور حصول اطمینان از اینکه G.fast فرصتی مناسب برای استقرار FTTdp است بصورت مستمر بر این استاندارد نظارت داشته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.