جدایی کاتالانیا چه تاثیری بر بارسلونا و لالیگا خواهد داشت ؟

۰۵م آذر ،

جدایی کاتالانیا چه تاثیری بر بارسلونا و لالیگا خواهد داشت ؟

فوتبال آنلاین : امروز در کاتالانیا انتخابات مجلس و همچنین رفراندوم در خصوص استقلال این منطقه انجام خواهد شد.

به گزارش فوتبال آنلاین لالیگا هم اکنون لیگی دو تیمی است.از سال ۲۰۰۴ تا به حال تنها دو تیم رئال مادرید و بارسلونا موفق به قهرمانی شده اند.تیم ملی اسپانیا هم در دوران اوج خود قرار دارد و به نظر می رسد تا سال ها هم از بام فوتبال دنیا دل نکند.اما جدایی کاتالانیا که در همین لحظه (یک شنبه) رفراندوم آن در حال انجام است چه تاثیری می تواند بر فوتبال ماتادورها داشته باشد؟

  آنگونه که انتظار می رود جدایی کاتالانیا با رای قاطعی تصویب خواهد شد.با وجود بحران شدید اقتصادی اسپانیا،آرتور ماس،رهبر کاتالان ها مردم این ایالت را به رای بر جدایی تشویق می کند.آن ها باید اکثر صندلی های پارلمان را نیز به نام خود کنند تا بتوانند بدون کمک شش حزب دیگر به هدف خود برسند.رفراندوم برای تجزیه این ایالت می تواند سال دیگر هم تکرار شود در حالی که دولت مرکزی اعلام کرده که این کار خلاف قانون اساسی است.

  نظرسنجی ها نشان داده که نصف بیشتر مردم کاتالانیا خواهان جدایی می باشند.افرادی نظیر پپ گواردیولا که حمایت خود را با فرستادن پیغامی به جمعیتی که در روز ملی (la dida) راهپیمایی می کردند،اعلام نمود.ساندرو روسل هم که شخصا در راهپیمایی سپتامبر شرکت داشت.

اما بازیکنان بارسلونا دیپلماتیک وارد این قضیه شده اند و تلاش کردند تا با اظهار نظر پیش از موعد،موقعیت و شهرت خود را در فوتبال ملی اسپانیا به چالش نکشند.

جرارد پیکه در پاسخ به این سوال گفت :

« صادقانه بگویم چیزی در این مورد به فکرم نمی رسد.جدایی می تواند هر دو منطقه را ضعیف کند و از طرف دیگر…

ما نمی دانیم چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد».

در واقع صحبت های پیکه نگرانی اصلی مردم کاتالانیا است.آینده ای که قابل پیش بینی نیست.

 در وهله اول با جدایی این ایالت آن ها دیگر عضوی از اتحادیه اروپا نخواهند بود.این مسئله هم می تواند خوشحال کننده باشد و هم نگران کننده.رهایی از اقتصاد کمرشکن اتحادیه و در عوض نیاز به انقلابی گسترده در عرصه اقتصادی و دیپلماتیک.

البته در صورتی که این تحولات در مسیر درست انجام شوند راه روشنی در برابر ایالت قرار دارد.به نوشته Financial Times با این اتفاق کاتالانیا ثروتمند ترین منطقه جنوب اروپا خواهد شد.

اما چه اتفاقی برای بارسا و لالیگا رخ می دهد؟ روسل ریاست باشگاه اعلام کرده که بارسلونا به رقابت در لالیگا ادامه خواهد داد.اما قوانین جاریه در صورت جدایی کاتالانیا اجازه حضور آبی اناری پوشان در لیگ اسپانیا را نخواهند داد.چرا که تنها تیم هایی می توانند در لالیگا شرکت کنند که از فدراسیون فوتبال اسپانیا مجوز داشته باشند.

بنابراین بارسلونا و دیگر تیم های منطقه نظیر اسپانیول یا باید عضو نزدیکترین فدراسیون به محدوده خود شوند و یا با فدراسیون ملی به توافق برسند.همان کاری که آندورا تیم لیگ دوم اسپانیا انجام داد.

جدایی بارسلونا می تواند معضل جدی رئال هم باشد.مادریدی ها بدون رقیبی هم سطح خود تنها خواهند ماند.همان اتفاقی که برای سلتیک رخ داد و دیگر برترین دربی دنیا با رنجرز را تجربه نخواهد کرد.

 حضور بارسلونا هم در لیگی ایالتی بی معنی و رقابت با اسپانیول،خیرونا،ییدا و ناستیک تاراگونا برایش بدون انگیزه خواهد بود.

البته بارسا می تواند با لیگ دیگری مانند فرانسه به توافق برسد اما هم رئال و هم بارسا دلتنگ ال کلاسیکو خواهند بود.

شهردار بارسلونا در این باره گفت:

تردیدی نیست که در نتیجه این رای گیری کاتالانها به استقلال رای خواهند داد.ما نیز تقاضای استقلال از دولت مرکزی خواهیم کرد.با استقلال کاتالانیا،تیم بارسلونا نیز از لالیگا جدا می گردد و ممکن است به لیگ دیگری چون لاشامپیونه بپیوندد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که چه چه اتفاقی برای فوتبال اسپانیا رخ خواهد داد.


FootballOnline.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.