رزمایش فجر ۹۱ نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار شد

۵ م دیماه ،

رزمایش دریایی فجر ۹۱ با حضور جانشین فرمانده کل سپاه در حدفاصل میدان مشترک گازی ایران و قطر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتیممتازنیوز، رزمایش دریایی فجر ۹۱ با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه، سردار مهدی ربانی معاون عملیات سپاه و دریادار تنگسیری جانشین فرمانده نیرو، در حدفاصل میدان مشترک گازی ایران و قطر برگزار شد.

سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران و سردار ربانی معاون عملیات سپاه ناظران ارشد رزمایش فجر ۹۱ در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه بودند.

این رزمایش روز شنبه دوم دیماه به مدت ۴ روز با رمز مبارک یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آغاز شد.

طی این رزمایش، یگان های مختلف ساحلی، ساحل به دریا، تکاوری، شناوری، موشکی، جنگال و…،‌ با اجرای تاکتیک های عملیاتی و رزمی، قابلیت و توانمندی خود را برای اجرای تصمیمات و برنامه های دفاعی و امنیتی به نمایش گذاشتند.

سردار سلامی در این رزمایش تأکید کرد: بسیاری از تاکتیک ها و تجهیزات عملیاتی باید تا روز مواجهه با تهدید مستتر باقی بماند.

وی تصریح کرد: در روند تمرینات، آشکار سازی و رونمایی از تاکتیک ها و تجهیزات، هدفمندی و هوشمندی باید به گونه ای باشد که بسیاری از این تاکتیک ها و تجهیزات تا روز مواجهه با تهدید، مستتر باقی بماند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: امروز در فاز نظامی و دفاعی در پرتو پیشرفت ها و آمادگی های ایجاد شده، بازدارندگی جمهوری اسامی ایران به سطحی رسیده که دشمن از تصور مواجهه نظامی با ما وحشت دارد بنابراین رونمایی عمومی از بعضی تاکتیکها هیچ ضرورتی ندارد.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران هدف از اجرای تاکتیک های عملیاتی را ارتقای آمادگی یگان های مختلف دریایی سپاه مستقر در منطقه چهارم عنوان کرد و گفت: طی این رزمایش میزان و قابلیت دفاعی نفرات و تجهیزات تازه خود را در ابعاد مختلف مورد آزمایش و  قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در شمال و جنوب کشور دارای بیشترین مرز دریایی هستیم، دفاع از این حریم، مقتضیاتی دارد که تمرینات و حضور فعال در حوزه دریایی و کسب آمادگی های دفاعی در برابر تهدیدات احتمالی، بخشی از این مقتضیات است.

در جریان برگزاری رزمایش فجر ۹۱، نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم نیز با همکاری واحدهای عملیات روانی در قالب قرارگاه فرهنگی با اعزام کارشناس و مبلغ روحانی ضمن اجرای برنامه های معنوی و فرهنگی، به تبیین شگردها و تاکتیک های عملیات روانی دشمن پرداختند که در اجرای باشکوه و پرشور سریال های مختلف رزمایش، سهم ویژه ای داشت.

رزمایش دریایی فجر ۹۱ در محدوده آب های داخلی در منطقه عسلویه و پارس جنوبی برگزار شده و از جمله برنامه هایی است که به طور متناوب در مناطق مختلف نیروی دریایی سپاه به اجرا درمی آید.   

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.