چانگان CS75 یک SUV دیگر چینی در راه ایران + تصاویر

گردآوری توسط گروهخودرو ممتاز نیوز

سرزمین آریایی‌ها اکنون پذیرای خودروهای چینی متفاوت و رنگارنگی شده که حتی نام آن‌ها نیز تا چند سال پیش به گوش کسی نرسیده بود.

چه این قضیه را به سودجویی و فرصت‌طلبی واردکنندگان نسبت دهیم یا آن را مشکلی ناشی از تحریم‌های گسترده بدانیم، حداقل فایده حضور این خودروها، تنوع بخشیدن به بازاری انحصاری بود که سال‌ها با خودروهای یک شکل پژو و پراید انباشته شده بود.

سایپا برای تنوع بخشیدن به محصولات خود و رقابت با بخش خصوصی تولید خودرو در ایران که کاملاً وابسته به چین شده‌اند، همان مسیر را در پیش گرفته که تا چند سال پیش به عنوان خط قرمز وزارت صنایع مطرح می‌شد.

چانگان شریک و سرمایه گذاری است که وارد حوزه خودروی ایران شده است و تبدیل به یک شریک استراتژیک برای سایپا خواهد شد. پیش از این محصولات ایدو و CS35 این شرکت توسط سایپا پیش‌فروش شده بودند. محصول سومی که در این همکاری تعریف شده است، یک شاسی‌بلند متوسط دیگر با نام CS75 می‌باشد که می تواند بدل به گران قیمت ترین خودروی چینی حاضر در ایران شود.

چانگان CS75 نسبت به برادر دیگر خود یعنی CS35 از قد و قامت بزرگ‌تری برخوردار است. این خودرو تقریباً نیم متر کشیده‌تر است و فاصله بین دو محور آن نیز ۱۵ سانتی‌متر بیشتر می‌باشد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای چانگان CS75 به ترتیب، ۴۶۵۰، ۱۸۵۰، ۱۷۰۵ و ۱۷۰۰ میلی‌متر می‌باشد. ظرفیت فضای بار این شاسی‌بلند پنج نفره پنج درب، ۵۹۰ لیتر در حالت عادی و ۱۵۶۰ لیتر در حالت صندلی‌های خوابیده می‌باشد.

طراحی چانگان CS75 توسط بخش طراحی این شرکت در ایتالیا و بخش فنی آن با کمک شعبه انگلستان صورت گرفته است. البته ممکن است شباهت آن به محصولاتی نظیر فورد و مزدا را پیدا کنید که با توجه به سوابق همکاری این شرکت با کمپانی‌های یادشده، طبیعی به نظر می‌رسد.

طراحی این خودرو، با سبک انحصاری جلوپنجره، نسبتاً مدرن و شاداب و امروزی است. این خودرو در آوریل ۲۰۲۴ به بازار آمده و بنابراین خودرویی بسیار جدید می‌باشد.

در بخش پیشرانه، CS75 از دو موتور ۲٫۰ لیتری با تنفس طبیعی و همچنین ۱٫۸ لیتری توربو می‌تواند استفاده کند. قوای محرکه و کیفیت هنوز دو سؤال اساسی در مورد خودروهای چینی به شمار می‌رود. در مورد کیفیت تا زمان عرضه در بازار و امتحان عملی طولانی‌مدت، نمی‌توان قضاوت صحیح و مطمئنی داشت. اما در مورد پیشرانه، موتور چهار سیلندر خطی چانگان CS75 دو لیتری ۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز به ۲۰۰ نیوتن متر در دور موتور بین ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ می‌رسد. این پیشرانه با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت می‌گردد. در سوی دیگر یک موتور ۱٫۸ لیتری پر قدرت‌تر وجود دارد که با تکیه بر توربوشارژر خود می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار نیرو و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. از مزایای این موتور توربو این است که اوج گشتاور آن در گستره بیشتری از دور موتور از ۱۷۰۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس می‌باشد.

موتور توربو تنها با گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شود تا نیرو را به چرخهای جلو انتقال دهد.

مصرف سوخت مدل ۲٫۰ لیتری ۸٫۵ لیتر و مدل توربو هم ۸٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

علاوه بر چرخ‌های ۱۷ اینچی ۲۲۵/۶۵ در این خودرو می‌توان مواردی چون رینگ‌های آلومینیومی، آینه‌های جانبی گرم و جمع شونده، چراغ‌های اتوماتیک هالوژنی، LED های روزتاب و چراغهای عقب LED، سانروف الکتریکی، شیشه‌های ضد اشعه، سیستم استارت-استاپ، کروز کنترل، قفل مرکزی، چراغ جلو با کنترل‌های روی غربیلک، روکش چرم چراغ جلو و صندلی‌ها، کامپیوتر سفری، پخش صوت با ۶ بلندگو، صندلی راننده الکتریکی، سیستم ناوبری، سیستم تهویه مطبوع و تجهیزات متنوع دیگر را در این خودرو یافت.

در بخش ایمنی، استفاده از دو ایربگ جلو، دو ایربگ جانبی و پرده ای در مدل‌های ممتاز این خودرو به‌صورت استاندارد و در مدلهای ساده به صورت سفارشی موجود می‌باشند. سنسورهای رادار، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری TCS, HAC, ESC, Auto Hold و سیستم‌های کمکی ترمز ABS+EBD, BA نیز دیگر ملزوماتی است که روی این خودرو می‌یابید.

در بخش ایمنی این خودرو موفق شده تا در آزمون‌های تصادف و ایمنی چین موسوم به C-NCAP پنج ستاره ایمنی را به دست آورد.

چانگان امیدوار است بتواند بیش از ۳۰ هزار دستگاه از مدل CS75 خود را در بازار داخلی چین به فروش برساند. اما در بازار ایران این خودرو در بخش حساسی قرار گرفته که با توجه به قیمت بالای آن می‌تواند ریسک موفقیت آن را بالا ببرد. زیرا بیشتر مشتریانی که قادرند تا این حد خرج خرید خودروی خود نمایند، توانایی آن را دارند و حتی ترجیح می‌دهند با کمی پرداخت بیشتر از یک خودروی شناخته شده تری از کره یا ژاپن بهره ببرند. قیمت ارزان‌ترین مدل چانگان CS75 با موتور ۲٫۰ لیتری و گیربکس دستی و حداقل تجهیزات در چین معادل ۱۰۸ هزار یوان معادل ۱۷۷۰۰ دلار و قیمت گران‌ترین مدل با همین موتور و تجهیزات کامل معادل ۱۲۶ هزار یوان یا ۲۰۵۰۰ دلار می‌باشد. برای موتور توربو در ساده‌ترین مدل هم باید لااقل ۱۲۸۰۰ یوان یا ۲۱ هزار دلار و در گران‌ترین و تاپ ترین مدل فول ۱۴۳۸۰۰ یوان یا ۲۳۴۵۰ دلار کنار گذاشت.

چانگان-نمای کلی

چانگان -نمای کلی

چانگان - نمای جلو

چانگان -نمای سمت چپ

چانگان - نمای عقب

چانگان - نمای سمت چپ

چانگان -نمای عقب

چانگان -نمای عقب

چانگان -نمای جلو

چانگان -نمای جلو

چانگان -نمای سمت راست

چانگان -نمای چراغ جلو

چانگان -نمای جلو

چانگان -نمای چراغ جلو

چانگان -نمای چراغ عقب

چانگان -نمای عقب

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای در جلو

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای صندلی های عقب

چانگان -نمای چرخ

چانگان -نمای آینه بغل

چانگان -نمای شیشه عقب

چانگان -نمای آرم

چانگان -نمای دنده

چانگان -نمای سیستم صوتی

چانگان -نمای جی پی اس

چانگان -نمای سرعت سنج

چانگان -نمای داخل

چانگان -نمای استارت

چانگان -نمای پدال

چانگان -نمای زیر

چانگان -نمای موتور

چانگان -نمای موتور

چانگان -نمای لاستیک زاپاس

چانگان -نمای آرم


بانک اطلاعات خودرو
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. قدیر نوذرپور:

    خودروی بسیار زیبا وجوان پسند است و امکانات بسیار خوبی دارد اگر از لحاظ قیمت نسبت به دیگر خودروهای چینی فاصله زیادی نداشته باشد قطعا” فروش خوبی خواهد داشت

  2. فرهاد:

    تنها چیزی که سایپا نداره خدمات پس از فروشه

  3. مريم رحيمي نيك:

    امیدوارم قیمتش از٨٠ بالاتر نره اونوقت هم به نفع هموتنان میشه وهم به نفع سایپا چون همه ی رقباشو از میدان به در میکنه

  4. Aria:

    بیصبرانه منتظر ورودش هستم. کیفیت این خودرو از جک اس۵ و تیگو۵ بالاتره و ارزش خرید به مراتب بالاتری داره.

    • وحید:

      نیومده و سوار نشده فهمیدی که کیفیتش از جک وتیگو بهتره ؟؟
      بابا قدرت تجزیه و تحلیلتون توو دهن ترامپ

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.